معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

شهرستان اشنویه در جنوب استان آذربایجان غربی اندوه با جمعیت ۷۴ هزار نفری از شهرستان هایی است که عمده شغل انسان آن کشاورزی است. گیلاس یکی از عمده ترین محصولات کشت شده در این شهرستان به شمار می رود و بوسیله همین دلیل نیز مسئولان شهرستانی تلاش دارند با برگزاری جشنواره گیلاس این محصول را بوسیله عنوان برند منطقه مطرح و پای گردشگران و تنخواه گذران را به اشنویه باز کنند.   تلاش برای جذب گردشگر و سرمایه گذار

فرماندار سردشت می گوید: شهرستان اشنویه علاوه پهلو داشتن تولیدات با چونی زراعت از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری چه از حیث اماکن تاریخی و چه از حیث اماکن طبیعی برخوردار است اما باید این حجم ها به انسان شناسانده شود.  «اسعد خضری» ادامه می دهد: یکی از نحو ها برای شناساندن اشنویه به مردم، برگزاری مهمانی گیلاس و سیب است. نمونه این جشنواره ها را داخل شهرهای دیگر ملک مانند عید بیدمشک و سیب درون ارومیه و یا گلاب گیری داخل کاشان می بینیم.  

به مداومت این مسئول، عید ای مانند گلاب گیری داخل کاشان قدمت طولانی تری دارد و ما نیز باید هر سال با برگزاری مهمانی گیلاس و استعمال از ظرفیت های مردمی، افزایش خلاقیت و تبلیغات درون این مملکت و نیز کاهش افت های اطراف های قبل به جانب هرچه بهتر برگزار شدن مهمانی پیشبرویم.  

فرماندار سردشت، با اشاره به حضور فعالان اقتصادی در هنگام جشنواره بیان می کند: این موضوع همچنین از مزایای برگزاری عید هاست. جناب سرمایه گذاران در اشنویه با توجه به محروم بودن این شهرستان می تواند کمک شایانی بوسیله ترقی این منطقه داشته باشد. سپس از چند دوره برگزاری جشنواره امروز دشت گیلاس اشنویه بخاطر تاجران شناخته شده است و این یعنی ما به یکی از اهداف خود روان ایم.  

خضری درباره معیار استقبال از عید گیلاس بیان می کند: با توجه به این که اولیه جلسه هماهنگی برگزار شده است هنوز به نعوظ دقیق نمی قابلیت جزئیاتی شبیه تعداد غرفه ها را بیان کرد. پس ازآن از این جلسه قطعاً کشاورزان اخبار جناب می کنند و برنامه ریزی مناسبی همچنین انجام می شود.  به گفته وی درون خلال برگزاری جشنواره همه شهرستان و وسیله ها برای پذیرایی و اسکان گردشگران در آماده باش خواهند بود. این مسئول پیش بینی کرد با تدارکات مناسب، رکورد جناب گردشگران داخل شهرستان شکسته شود.  
  زمان برگزاری جشنواره به زودی اخبار می شود

رئیس موسسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه می گوید: اولین جلسه هماهنگی میان مایه های ذی ربط داخل برگزاری چهارمین دوره مهمانی گیلاس در این شهرستان هفته گذشته در اولین روز خرداد برگزار شد.  «روناک تاسا» عنوان می درنگ: داخل این نشست کنار عظمت موضوع گردشگری و کاربرد حداکثری از ظرفیت جشنواره برای محضر گردشگران در اشنویه تاکید شد؛ همچنین نشانی شد که باید زیرساخت های گردشگری تو شهرستان همچنین تحکیم شوند که این امر نیازمند حضور سرمایه گذاران تو آذربایجان غربی است.

تاسا با رمز به این که این عید تو تیر برگزار می شود ولی زمان دقیق آن هنوز نهایی نشده است، اظهار می بطی ء: تعیین زمان بازپسین که نیاز به هماهنگی های استانی و ملی دارد وپس از آن  از طریق رسانه ها اعلام اشتراکی خواهد شد.  این مسئول در پاسخ بوسیله این که آیا مهمان خاص ای نیز تو جشنواره گیلاس آستان خواهد داشت، اقرار می کند: قطعا در تکاپو هستیم مقامات عالی استان و چهره های سرشناس ملی و استانی تو این عید درگاه داشته باشند. زمانی که از ضرورت جذب گردشگران گپ می کنیم بر شکوه حضرت چهره های سرشناس نیز واقف هستیم.  تاسا می افزاید: در جلسه اول، کمیته ها و اعضای برگزارکننده مهمانی تعیین شدند و وظایف آن ها نیز تا زمان تشکیل کنفرانس دوم تعیین خواهد شد.   نبود صنایع تبدیلی و سپرده بندی برای گیلاس اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه می گوید: علیه گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که تو این میان خوشه ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح زراعت را در اشنویه به خویشتن ویژه داده است.  بوسیله گفته «سیدانور حسینی» برداشت گیلاس قزل از اواسط خرداد در حدود ۴۰۰ هکتار از باغ های اشنویه آغاز شده و تا اواخر آماج دنباله دارد. در سال متجاوز از ۱۲۰۰ تنه محصول گیلاس از باغ های اشنویه برداشت و این شهرستان بوسیله عنوان پایتخت گیلاس استان شناخته می شود.

وی با تاکید کنار لزوم مبارزه با دلالان بیان می درنگ: شاهدیم که محصول کشاورزان اشنویه ای داخل شهرهای دیگر کشور با قیمت رفعت فروخته می شود. این درون حالی است که در نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی دلالان با قیمت پایین گیلاس را از کشاورزان می خرند و سود پا بر جا که باید نصیب کشاورزان شود به دلالان می رسد.  حسینی با اشاره به خواص این میوه پیش روی می کند: گیلاس انگیزه دفع سم از بدن می شود و در محکمی قلب، روده، معده و قوای فکری نقش مهمی دارد؛ ویتامین c این میوه هم چشمگیر است.
  • ۹۸/۰۳/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی