معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش ایرنا، سرتیپ «یحیی رسول» داخل توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته است که اوضاع در پایتخت عراقامن و باثبات است و نیروهای عراق در فرماندهی عملیات امان بغداد شبانه روز بخاطر حفاظت از جان شهروندان و نمایندگای های دیپلماتیک و شرکت های اجنبی و بومی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرده است که هیچ جای نگرانی زدودن و از رسانه ها التماس می شود که قبل از انتشار اخباری که امکان پذیر است صحیح نباشد، با منابع رسمی عراق هماهنگی کنند.

درهمین حال گزارش خبرنگار ایرنا از سطح شهر بغداد مشعر است شرایط عادی و زندگی غریزی قضیه دارد و مناطق پیرامون منطقه امنیتی سبز داخل مرکز بغداد نیز وضعیت کاملا طبیعی است و عزب داخل برخی از ورودی های خیابان های واقعی منطقه سبز توقف یک یا دو خودرو زرهی سنخ «هامر» متعلق به نیروهای نظامی عراق دیده می شود.

حمله مشکوک مینی کاتیوشا بوسیله منطقه امنیتی سبز فاقد هرگونه ضرر صمیمی و مادی بوده و نیروهای امنیتی عراق سکویی که از آن گلوله شلیک شده را پیدا کرده و هنوز تحقیقات اطراف عامل و یا عوامل پس پرده این حمله ادامه دارد و تاکنون جزییات تازه از این حادثه منتشر نشده است.
با رعایت رژیم سبزیجات و گزینش مواد غذایی ارزان می استعداد معادل کم کرد. افراد بوسیله دلایل مختلفی به رژیم سبزیجات روی می آورند. چندی با این کار بوسیله دنبال رساندن آسیب اندک بوسیله فضا زیست و کشته شدن تعداد کمتری حیوان برای مصرف گوشت هستند و برخی دیگر می خواهند بدنی تندرست داشته باشند. چندی از افراد هم برایکاهش وزن به قفا حذف مواد و فراورده های حیوانی از رژیم غذایی خود هستند. اگر بوسیله پشت کاهش وزن، حفظ کردن سلامت و… هستید باید درباره رژیم سبزیجات بیشتر استفهام کنید. حتما بخوانید:سبزیجاتی که بهتر است بوسیله شکل پخته مصرف شوندرژیم خام خواری بخاطر لاغری؛ آیا رژیم بی تجربه تحقیر تندرست است؟رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا بوسیله کاهش قطع معاون می کند؟ رژیم سبزیجات چیست و تو آن چه موادی مصرف می شوند؟



در رژیم سبزیجات گوشت کاربرد نمی شود. تو برخی از رژیم های گیاهخواری بعضی از فراورده های حیوانی متشابه لبنیات و تخم مرغ استعمال می شود، اما داخل رژیم سبزیجات حتی عسل (فراورده زنبورها) خواه ژلاتین (فراورده ای از عظم و پوست چهارپایان اهلی) را هم از رژیم غذایی سندیت حذف می کنند.

در رژیم سبزیجات از میوه ها و سبزیجات، حبوبات، دانه های تمام و چربی های سالم مانند روغن زوج و آووکادو استعمال می شود. در این رژیم، امکان مصرف موادی که چندان سالم نیستند، ولی اساسا گیاهی محسوب می شوند هم بود دارد. از جمله این مواد می قابلیت به بعضی از انواع تنقلات شیرین، نان و پاستای سفید، چیپس، سیب ارضی قزل کرده و… اشاره کرد. رژیم سبزیجات خطرناک نیست؟

زمانی که از رژیم سبزیجات کاربرد می کنید، مواد مقوی بسیاری وارد بدن تان می شود. بنا به گزارشانجمن تغذیه آمریکا، افرادی که تابع این رژیم غذایی هستند، سطح کلسترول پایین لطافت دارند، متمایز مجعد بدنی و فشار خون آنها غم کمینه از سایرین است. ضمن اینکه احتمال ابتلا به انواع سرطان و دیابت نوع دوم هم درون آنها کاهش پیدا می کند.

ولی پرسش این جاست که چرا چنین رژیمی این جاه مفید است. با کاهش استعمال گوشت سرخ و لبنیات، میزان روغن زیان بخش سیری شده کمتری وارد بدن می شود. چربی های خطرناک، حدس سکته مغزی و مصیبت های قلبی را افزایش می دهند. ضمن اینکه گیاهان و سبزیجات حاوی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و ترکیبات پرمنفعت فراوانی مانند آنتی اکسیدان ها هستند. مواد موجود در سبزیجات مقاومت بدن را در برابر بلای ناگهانی ها هم افزایش می دهند.

البته هر چیزی که گیاهی باشد، لزوما سالم تراشیدن. مثلا چنانچه این رژیم را برای خویشتن تفویض می کنید، مصرف سیب خاکی قرمز کرده خواه تنقلات گیاهی را پهلو بگذارید. این مواد اگر چه گیاهی محسوب می شوند، اما ارزش غذایی مناسبی ندارند. آیا رژیم سبزیجات برای لاغری و کاهش وزن مناسب است؟



اگر داخل رژیم سبزیجات از مواد گیاهی ناسالم بهره ببرید، قطعا این روش کمکی بوسیله کاهش وزن تان نخواهد کرد. مثلا مصرف مواد پرکالری گیاهی که چرب، شیرین یا حاوی الکل هستند، اصلا اندیشه نیکی تراشیدن. اما اگر غذای خود را کنترل کنید و بوسیله جای رفتن بوسیله مهمانخانه و خوردن غذاهای نامناسب، خودتان آشپزی کنید و مواد مفیدی مانند برنج قهوه ای، پنیر توفو و… را وارد رژیم غذایی تان کنید، دیگر جای نگرانی بابت رژیم سبزیجات وجود نخواهد داشت.

البته باید بدانید که گاهی اوقات رژیم سابق الذکر باعث افزودن معادل هم می شود. درون هر سنخ رژیمی، برای کاهش وزن باید نمونه کالری های مصرفی تان را کاهش دهید. یکی از این راه ها، مصرف کربوهیدرات های فراوری شده کمتر و پروتئین خالص بیشتر است. چنین روندی باعث می شود که زمان سیری تان اضافه برملا کند و نیاز به خوردنی نوشیدن داخل شما کم شود. اگر فراغت باشد، گوشتی استفاده نشود، مصرف پروتئین اندکی سخت خواهد بود. بجای انتخاب های محدودتری در اختیارتان راحتی می گیرد. مثلا یک فرد که به این رژیم پای بند است به جای سینه مرغ مجبور است، ماکارونی مصرف کند. در ادامه بخوانید: ۱۲ غلط رایج در رژیم گیاهخواری که باید از آنها اجتناب کرد چطور می نبوغ از رژیم سبزیجات برای کاهش وزن کاربرد کرد؟



بخاطر استفاده از رژیم سبزیجات باید حتما گزینه ها و مواد سالم و مناسبی را انتخاب کنید تا بوسیله بدن تان آسیبی وارد نشود. از عموم مواد مناسب بخاطر کاربرد در این رژیم می توان به موارد مافوق رمز کرد: میوه های لبالب از فیبر؛ سبزیجات با تجهیزات های سبز رنگ؛ آجیل و دانه ها؛ انواع سبزیجات؛ حبوبات؛ غلات کامل؛ آووکادو؛ توفو.

اگر می خواهید از رژیم سبزیجات کاربرد کنید باید از مصرف مواد زیر بپرهیزید: مواد فراوری شده ٔ ولیعهد گوشت بخاطر مصونیت مضر هستند و قبل از بیع حتما به مواد مغذی و محتویات آن روی بسته بندی توجه کنید. کیک ها، بستنی ها و شیرینی های رژیمی را اندوه با مداقه و به صورت متعادل استعمال کنید. حتی با وجود اینکه می دانید چه مواد و محتویاتی در آنها بوسیله کار رفته است باز هم نباید در کاربرد آنها زیاده روی کنید و توجه بوسیله خرج ندهید. از مصرف زیاد نان سفید و پاستا بی قراری بپرهیزید. استفاده نکردن از گوشت، دلیلی بخاطر زیاده روی در مصرف این مواد نیست. پس رعایت کنید. دسرهای فراوری شدهٔ رژیمی قرین گرانولا اندوه دارای شکر و کالری هستند. پس داخل مصرف آنها دقت داشته باشید. بشقاب تان را با سبزیجات پُر کنید

پزشکان توصیه می کنند که قبل از شروع غذا، نیم بیشتر بشقاب تان را با سبزیجات پُر کنید. تو این صورت، مرده پر حرارت می توانید باقیِ ظرفیت بشقاب را با موادی قرین غلات کامل، چربی ها و پروتئین ها تکمیل کنید. استعمال پروتئین را فراموش نکنید

رژیم غذاییِ کسانی که گوشت کاربرد می کنند پیاده شدن محور پروتئین می چرخد. اما امکان فراموش شدن پروتئین در رژیم سبزیجات وجود دارد. گاهی اوقات، گیاهخواران کاربرد پروتئین را از یاد می برند و خود را با نان، برنج و پاستا سیر تکاملی می کنند. مصرف پروتئین به شما معاون می کند تا دیرتر گرسنه شوید. تو مبدا رژیم سبزیجات غم گرسنگی را بیشتر احساس خواهید کرد. برای تأمین پروتئین بدن از حبوباتی چون لوبیا و نخود استفاده کنید. میزان استعمال طعام را کنترل کنید

درون رژیم سبزیجات تیمار باید حواس تان بوسیله مقیاس غذای مصرفی باشد. زیاده روی تو خوردن سبزیجات هم متشابه زیاده روی در اشامیدن مواد دیگر معتمد نیست. غلات تمام مصرف کنید

برای حفظ سلامت درون رژیم سبزیجات از خوردن کربوهیدرات های ساده (متشابه نان سفید) به بها بسیار پارسایی و در عوض از غلات کامل (برنج، مسیل دوسر، کینوآ) یا پروتئین های گیاهی شبیه عدس، لوبیا و نخود استفاده کنید. چربی های سالم را فراموش نکنید

موادی مشابه آووکادو، زوج و بذر ها سرشار از روغن های مورد و چند اشباع نشده هستند. این مواد می توانند به سلامت بدن کمک شایانی کنند. به فراورده های گیاهی مداقه کنید

گیاهی بودن یک علیه لزوما باعث سالم بودنِ آن نمی شود. مثلا دسرهای گیاهی فاقد کره و بذر مرغ هستند اما هنوز در آنها شکر و چربی های گیاهی وجود دارد. پس درون مصرف آنها تیمار دقت کنید. بسیاری از افراد بعد از فاتحه رژیم سبزیجات، بی حالت تر می شوند در برابر فکر می کنند که گیاهی وجود داشتن یک دسر یا غذا جلوگیری کننده از چاق شدن می شود. در نتیجه عاری اضطراب، غذاهای گیاهی را بدون رعایت حجم و اندازه مصرف می کنند و پهناور می شوند. غذاهای فراوری شده نخورید

در خرید غذاهای فراوری شده گیاهی غم مداقه کنید. گیاهی بودن، دلیلی بر استفاده این طور موادی محو. برچسب و روی ودیعه این محصولات را بخوانید و یادتان باشد، هر چقدر که استاندارد موادی که نمی شناسید در این محصولات بیشتر باشد، حدس زیان بخش بودن آن هم بیشتر است. حتما بخوانید: رژیم ایتالیایی؛ ۵ راز تناسب اندام ایتالیایی ها

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب اندام با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و دوست داشتنی داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده محصول
آسمان با طولانی زیبایی و حقایق اسرارآمیز خود، انگیزه شده تا تاریخ های زیادی در ماخذ آموزش علم نجوم تصنیف و برگردان شوند؛ تاریخ هایی مشابه کتاب نجوم دینامیکی و یا از این دست، که با بیانی سهل و خالی از فرمول های پیچیده ریاضی و فیزیک، تلاش در شناساندن گردون و عظمت آن به یکسره مخاطبان را دارد. در ادامه بیشتر درباره این کتاب و محتوای آن آشنا می خوانید. حتما بخوانید:کتاب نجوم بوسیله زبان ساده؛ شناخت سپهر برای همهکتاب رله ما تو گیتی هستی: عملی همه چیز اثر استیون هاوکینگکتاب هنر رزم؛ کتابی برای یادگیری استراتژی مدیریت و نبرد

می توان گفت که یادگیری نجوم علاوه کنار وارد شدن به دنیای نامحدود علم و آشنایی با مفاهیم و تعاریف کلی آن، به اتساع فهم و دیدن ما از جهانی که در آن زندگی می کنیم نیز کمک می کند؛ آن اسلوب که به گفته نویسنده این کتاب، زیبایی واقعی علم نجوم تنها در واقعیت های حوالی این بحث نیست، بلکه بوسیله ترقی ادراک ما از روابط اجزای درونی ملا است. شناسنامه کتاب

نشانی کتاب: نجوم دینامیکی

نویسنده: رابرت تی. دیکسون

تعداد صفحات: ۶۲۵ صفحه درباره کتاب نجوم دینامیکی

نجوم دینامیکی با برگردان احمد خواجه نصیر طوسی، یکی دیگر از کتاب های آموزشی داخل زمینه بینش نجوم است. این کتاب در گذشته درون بیش از دویست کالج و دانشگاه ایالات متحده امریکا و سایر کشورها فراگیری شده و یکی از اساسی ترین منابع برای آشنایی با نجوم و مفاهیم واقعی آن به زبانی سهل است. این تاریخچه یکی از منابع المپیاد نجوم همچنین به حساب می جوی.

کتاب نجوم دینامیکی محتوی ۱۸ جزئی از جمله درباره مباحث نجومی است که برای مطالعه آن لازم نیست از قبل اطلاعات خاصی داشته باشید. مفاهیم این تاریخچه بنابر امتحان های روزمره و تو صورت لزوم با کمک اندکی اطلاعات ریاضی اقرار شده است.

منفصل های آموزشی تو این کتاب به موضوعات مختلفی مانند تاریخچه اخترشناسی و روش های آن، زمین و سایر سیارات، ماه و خورشید، سیارک ها، دنباله دارها و شهاب سنگ ها، زندگی ستارگان و انوع آن ها، کهکشان متد شیری، کیهان شناسی و وجود فرازمینی می پردازد.

همچنین برای معاون به فهم بیشتر افرادِ علاقه مند برای تجسم برخی حرکت های نسبتا پیچیده اجرام سماوی داخل کیهان، نوعی تصویربرداری ویژه تو حاشیه صفحه های این کتاب نمایش شده است که با ورق زدن نوک تیز صفحات کتاب، این تصاویر، سریع الحرکه به دیدن می رسند. تو ویراست جدید این کتاب بخش های زیادی از آن بازنویسی و ویرایش شده است.

نجوم دینامیکی یکی از محبوب ترین کتاب های نجومی رایج در میان فرع مندان فارسی زبان به نظام های آسمان شب است. آیا این کتاب برای شماست؟

این کتاب یکی از کامل ترین مراجع یادگیری نجوم آکادمیک است و بسان تاریخچه «نجوم به واژه ساده»، همان هدف، یعنی آموزش بدوی نجوم را بوسیله صورت کامل تر، دنبال می کند. اگر به علم نجوم و هنرمند شناسی دلبستگی دارید و می خواهید داده ها خویشتن تو این حوزه تکمیل یا بیشتر کنید، مطالعه این تاریخچه آموزشی را به شما پیشنهاد می کنیم. «نجوم دینامیکی» به طرز ای تدوین شده است که برای عموم خوانندگان فرع مند بوسیله نجوم نیز مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است. حصه هایی از تاریخ

یکی از ثمربخش ترین کارهایی که در آغاز مطالعه مشروح اخترشناسی امروزی می توانید ارتکاب دهید، این است که هرچه را می آموزید بوسیله «عالم» خودتان وفاق دهید. شکوه عالم شما چقدر است؟ آیا از خانه، مدرسه و شهری که در آن عمر می کنید فراتر می رود؟ هرچه نسبت به چیزهای گرداگرد تان اطلاعات بیشتری تصرف کنید، دنیایتان هم گسترش بیشتری خواهد یافت.

در آغاز توجه کنید به اینکه خورشید، آن طور که از خانه شما دیده می شود، ظاهرا از کجا طلوع و در کجا غروب می یواش. آیا خورشید هر روز در یک زمان طلوع یا غروب می کند؟ لول خور و ماه، سیارات و ستارگان در طول یک روز یا شب چگونه است؟ حرکت ماه نسبت بوسیله ستارگان، در شب های متوالی چگونه است؟ آیا می توانید بازیگر قطبی را بیابید؟ آیا می توانید عارض های فلکی متنوع را امتیاز دهید؟ آیا می توانید سحابی یا خوشه های بازیگر ای را بیابید؟ با پاسخ بوسیله این پرسش ها و سوال های دیگر، نیز با بررسی نجوم فرصتی خواهید یافت تا تقریبا هرآنچه که می آموزید، داخل دنیا پیرامون خود به امر گیرید و با این فرایند دنیای خود را گسترش دهید. درون ادامه بخوانید: تاریخچه نقش روشنفکر اثر ادوارد سعید؛ کتابی برای تحصیل درست انگاشتن
پایدار سیلدنافیل (Sildenafil) با نشانی تجاری جماز ویاگرا (Viagra) یا رواتیو (Revatio) به فروش می‌رسد. این دوا بوسیله رفع اختلالات نعوظ کمک می‌کند. مصرف این امین فقط با انجام آمیزش جنسی منجر به طور می‌شود و در جاهل این صورت، مصرف آن چنین چیزی را رقم نخواهد زد. در دنباله با قرص سیلدنافیل، تداخلات دارویی، عوارض،‌ کاربرد و نحوه مصرف آن آشنا می‌شوید. حتما بخوانید:علل ناتوانی جنسی مردان و شیوه‌های درمان آنعلائم کلامیدیا در نسوان و مردان، امتیاز و علاج آنهورمون تستوسترون؛ علائم کاهش هورمون مردانه و راه‌های اضافه آن پایدار سیلدنافیل چیست؟ موارد استفاده قرص سیلدنافیل عوارض جانبی قرص سیلدنافیل تداخل دارویی قرص سیلدنافیل نکاتی عمده درباره مصرف سیلدنافیل مسلک کاربرد صحیح سیلدنافیل شیوه مراقبت سیلدنافیل استوار سیلدنافیل چیست؟

سیلدنافیل متعلق بوسیله گروهی از داروها موسوم به مهارکنندگان فسفودی‌استری (PDE5) است. این داروها جلوگیری کننده از عملکرد سریع آنزیمی به اشتهار فسفودی‌استر جنس پنج می‌شوند. این آنزیم تو کشور تناسلی مردان هم فعالیت می‌کند. اختلال نعوظ به ناتوانی مردان تو رسیدن به نعوظ در رابطه جنسی گفته می‌شود. زمانی که یک مرد از دید جنسی به ترس می‌آید، بدن او خون بیشتری به سمت آلت می‌فرستد تا این بخش از بدن به حالت نعوظ یا همان بزرگ و برآمده شدن برسد. قرص سیلدنافیل می‌تواند با کنترل آنزیم مذکور به رسیدن مرد به نعوظ کمک کند. موارد مصرف درست سیلدنافیل

علاوه پیاده شدن رفع اختلال نعوظ، استوار سیلدنافیل به درمان پرفشاری ریوی در زنان و مردان هم کمک می‌کند. این مشکل، به‌دلیلِ بالا رفتن ضیق خون درون قلمرو بیرونی و شُش‌هاست. زمانی که بی تا بهفشار خون پشته مبتلا می‌شود، بیرونی باید بیشتر فقره درنگ تا خون کافی بوسیله سمت شُش‌ها بفرستد. نقش سیلدنافیل در اینجا، تسکین رگ‌ها با کار کردن روی آنزیم فسفودی‌استر نوع پنج است. با استعمال این قرص، خون‌رسانی به شُش‌ها آسان‌تر و از فشار روی قلب کاسته می‌شود. این دارو را باید فقط با استفاده پزشک مصرف کرد. سیلدنافیل بوسیله شکل‌های تحت داخل بازار عرضه می‌شود: قرص پودر سوسپانسیون قبل از کاربرد سیلدنافیل باید به چه نکاتی توجه کنید؟

قبل از مصرف هر دوا باید مزایا و معایب آن را در دو کفه ترازو بگذارید و ببینید که وزنه به نفع کدام یک پایین می‌رود. درباره استفاده کردن سیلدنافیل هم باید با پزشک مشورت کنید و موارد زیر را غم در نظر داشته باشید: حساسیت‌ها

اگر قبلا نسبت بوسیله استفاده سیلدنافیل یا هر داروی دیگری دریافتن داشته‌اید، حتما با پزشک داخل این‌باره صحبت کنید. داخل تک حساسیت‌های دیگرتان نسبت به مواد غذایی مختلف، مواد نگه‌دارنده، حیوانات، رنگ‌ها و… بی آرامی به پزشک شناسایی بدهید. خلال مصرف داروهای عاری نسخه هم حتما بروشور آنها را بخوانید تا اطلاعاتی درباره وضعیت مصرف و مالیات جانبی داشته باشید. اطفال

از سیلدنافیل بخاطر علاج هیچ مشکل و اختلالی درون کودکان مصرف نمی‌شود. برای تنگ کردن خون فراز درون ملک ریه و… اندوه نباید از این دارو، به‌ویژه به‌شکل دائم، بخاطر کودکان کاربرد شود. افراد مسن

تحقیقاتی که تاکنون ایفا شده است، نشانه‌ای دال بر مضر بودن سیلدنافیل برای افراد مرشد مطرح نکرده اما با بود این، افراد مسن بیشتر از سایرین در معرض مشکلات کبد، کلیه خواه قلب هستند. در نتیجه باید تو تجویز سیلدنافیل بخاطر آنها بوسیله دوز مناسب و نکات امنیت توجه بیشتری شود. شیردهی

هنوز تحقیقاتی مبنی بر مضر بودن سیلدنافیل برای نوزادان مادران شیرده منتشر نشده است اما بهتر است، این افراد قبل از اقدام به مصرف این قرص، مزایا و معایب احتمالی‌اش را به‌خوبی بررسی کنند. عوارض جانبی قرص سیلدنافیل



مصرف هر دارویی تو پیاده شدن مزایایی که دارد، مالیات جانبی هم به همراه خواهد داشت. برخی از مواردی که ممکن است به لباس عارضه جانبی سپس از استفاده سیلدنافیل به وجود آیند، بوسیله شرح زیر هستند: عوارض جانبی اندک دیده شده درد داخل مثانه؛ عاطفه سوزش درون سینه و معده؛ احساس سوزش، خارش، بی‌حسی، تیر کشیدن و سوزن-سوزن شدن در بدن؛ خون در شاش یا شاش کِدِر؛ سرگیجه؛ افزایش دفعات دفع ادرار؛ مشکلاتی تو هاضمه؛ درد تو طی تخلیه ادرار؛ التهاب معده؛ آزردگی در ناحیه معده. عوارض جانبی نادر دید غیرعادی؛ اضطراب؛ تغییرات خلق‌وخو؛ خون‌ریزی از چشم؛ تاری دید؛ درد استخوان؛ بزرگ شدن پستان‌ها؛ درد در قفسه سینه؛ لرز؛ عرق سرد؛ گیجی؛ تشنج؛ سردی و رنگ‌پریدگی پوست؛ ناشنوایی یا مشکلات شنوایی؛ کاهش دفعات و مقدار تخلیه ادرار؛ کاهش دید؛ بغرنج تمرکز کردن؛ گیج روبیدن سر خلال بلند شدن تصادفی از حالت خوابیده یا نشسته؛ دوبینی؛ خواب‌آلودگی؛ خشکی چشم؛ خشکی دهان؛ خشکی، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن پوست؛ افزایش گرسنگی و اشتها؛ درد تو سرزمین چشم؛ بی‌هوشی یا ضعف؛ زننده و غیرعادی شدن ضربان قلب؛ احساس حیات جسمی اجنبی در چشم؛ تب یا لرز؛ سردرد جدی خواه مداوم؛ مبصر شدن مردمک چشم؛ افزایش تعریق؛ افزایش تشنگی؛ درد در ناحیه پایین خواه طرفین کمر؛ سردردهای میگرنی؛ حالت شکوفه موکد خواه مداوم؛ عصبی شدن؛ کابوس؛ بی‌حسی دست‌ها؛ درد و نفخ مفاصل؛ طور کامل و دردناک آلت مردانه؛ قرمزی، سوز یا سست شدن چشم‌ها؛ فرمزی، خارش و جمع شدن اشک در چشم‌ها؛ بی‌قراری در هنگام خواب؛ دیدن سایه‌های رنگی به شکلی متفاوت نسبت بوسیله قبل؛ حساسیت به نور؛ لرزیدن بدن؛ خلق گزند ملتهب روی پوست؛ رنگ‌پریدگی؛ خارش و قرمزی پوست یا کهیر؛ زخم‌های پوستی؛ تپق زدن و لکنت در کلام؛ گلودرد؛ ضعف ناگهانی؛ تورم صورت، دست‌ها، پایین پاها یا قسمت مچ به بعد پاها؛ مشقت تنفس؛ کشیدگی عضلات؛ احساس سوزش و گزیدگی تو پوست؛ ضعف و خستگی غیرعادی؛ تغییر و بروز مشکل در دید؛ از مشت روبیدن موقتی نظر چشم.

در موارد نادری احتمال نابینا شدن هم وجود دارد.

چندی از مالیات جانبی در طول کاربرد دارو و تطبیق اعطا کردن بدن با آن رفع می‌شوند. پزشک معالج هم در کنترل عوارض جانبی به شما معاون خواهد کرد. مالیات جانبی مد درد در ماهیچه‌ها؛ خون‌ریزی بینی؛ اسهال؛ تنگی و سختی نفس؛ سردرد؛ درد و سست شدن درون پیرامون چشم و گونه‌ها؛ قرمز شدن پوست؛ سرخی و برافروختگی پوست؛ عطسه؛ تشویش معده بعد از صرف غذا؛ کیپ یا روان شدن مخاط بینی؛ اختلال درون خوابیدن؛ گرمای غیرعادی پوست. عوارض نادر دیگر

اگر این عوارض پس ازآن از استفاده ادامه داشتند، حتما بوسیله پزشک مراجعه کنید: درد معده و شکم؛ رویت خواب‌های غیرعادی؛ اضطراب؛ از دست اعطا کردن تعادل و تمرکز داخل حرکات؛ سرفه؛ درد قطعی یا ممتد درون بطن به عارض اسهال خواه انقباضات شکمی؛ شاق داخل بلع؛ شنوایی درد؛ افزودن تراوش بزاق؛ حساسیت غیرعادی پوست؛ از دست دادن هماهنگی در بدن و ذهن؛ از دست دادن کنترل ادرار؛ افسردگی روحی؛ حالت تهوع؛ بی‌حسی و مورمور شدن مشت و پاها؛ خون‌ریزی مقعدی؛ قرمز شدن و آزردگی زبان؛ سرخی، التهاب، ضرب و خون‌ریزی لثه؛ پیچیدن صدای زنگ تو گوش؛ خواب‌آلودگی؛ ابداع حس‌هایی غیرواقعی مثل چرخ نوشانیدن زمین به دور سر؛ ایجاد لطمه تو ملک دهان و لب‌ها؛ مشکلات در به وجود آمدن لذت جنسی(ارگاسم) در مردان؛ ناراحتی در ماهیچه‌ها؛ لرزیدن اندام‌های بدن؛ استفراغ؛ مسبوق شدن تو شب برای دفع ادرار؛ وخیم شدنآسم.

مالیات جانبی درون هر ویژگی به شکلی متفاوت نمایان می‌شود و با ابراز و تداوم هر یک از این مالیات باید حتما به پزشک رجوع شود. تداخل دارویی پایدار سیلدنافیل

گاهی‌اوقات، دو دارو به هیچ‌وجه نباید با هم بوسیله نعوظ هم‌زمان کاربرد شوند. اما تو برخی دیگر از موارد، با وجود ناسازگاری میان دو دارو، می‌توان با کنترل نکات ایمنی و تنظیم دوز مصرفی، مشکل تداخل را از بین سرما. اگر عزم استفاده سیلدنافیل را دارید و یکی از موارد زیر را بی قراری مصرف می‌کنید باید حتما این موضوع را به پزشک شناسایی دهید. البته شرایط هر بیمار باید درون تجویز دارو و دگرگونی دوز یا حد مصرف داخل نظر گرفته شود. درون سیاهه کوچکتر از داروهایی یاد شده که مصرف هم‌زمان آنها با سیلدنافیل توصیه نمی‌شود. تو نتیجه، حدس دارد که پزشک معالج‌تان این دوا را برایتان تجویز نکند یا تغییراتی داخل استعمال داروهای دیگرتان خلق کردن کند. امپرناویر(Amprenavir) آمیل نیتریت(Amyl Nitrite) آتازاناویر(Atazanavir) بسپرویر(Boceprevir) کبی‌سیستات(Cobicistat) داروناویر(Darunavir) اریتریتول تترا نیترات(Erythrityl Tetranitrate) فوس‌امپرناویر (Fosamprenavir) ایندیناویر(Indinavir) ایزوسورباید دی‌نیترات (Isosorbide Dinitrate) ایزوسورباید مونونیترات(Isosorbide Mononitrate) لوپیناویر(Lopinavir) مولسیدومین (Molsidomine) نلفیناویر (Nelfinavir) نیتروگلیسیرین(Nitroglycerin) نیتروپروساید (Nitroprusside) پنیتریت(Pentaerythritol Tetranitrate) پروپاتیل نیترات (Propatyl Nitrate) ریوسیگوات(Riociguat) ریتوناویر(Ritonavir) ساکینوایر(Saquinavir) تلاپرویر(Telaprevir) تیپراناویر(Tipranavir)

کاربرد داروهای دیگری که درون دنباله می‌آید با سیلدنافیل اصلا سفارش نمی‌شود اما داخل مواردی پزشکان با تغییر دوز مصرفی و تناوب مصرف، اجازه استفاده هم‌زمان از دو دوا را صادر می‌کنند: ماری‌جوآنا سریتینیب(Ceritinib) کلاریترومایسین (Clarithromycin کنیواپتان(Conivaptan) دی‌هیدروکدئین(Dihydrocodeine) دوولیسیب(Duvelisib) فلوکونازول(Fluconazole) فازنتوپیتان (Fosnetupitant) آیدلازیلیب (Idelalisib) ایتراکونازول(Itraconazole) ایوسایدنیب(Ivosidenib) لاروترکتینیب(Larotrectinib) لورلاتینیب(Lorlatinib) لوماکافتور(Lumacaftor) نفازودون(Nefazodone) نتوپیتان(Netupitant) سیمپرویر(Simeprevir) تلیترومایسین(Telithromycin) وریکونازول(Voriconazole)

مصرف سیلدنافیل با هر یک از داروهای والا احتمال بروز عوارض جانبی بسیار جدی دارد. ولی از آنجا که گاهی استعمال هر دو دارو حاجت است، پزشک می‌تواند دوز و بسامد استعمال را برای داروها تغییر دهد تا امکان مصرف هم‌زمان میسر شود. آلفوزوسین(Alfuzosin) بوسنتان(Bosentan) بونازوسین(Bunazosin) سیپروفلوکساسین(Ciprofloxacin) دلاویردین(Delavirdine) دکسازوسین(Doxazosin) اریترومایسین(Erythromycin) اتراویرین(Etravirine) کتوکونازول(Ketoconazole) موکسی‌سیلیت(Moxisylyte) نبی‌ولول(Nebivolol) پرازوسین(Prazosin) ریفاپنتین(Rifapentine) سیلودوسین(Silodosin) تامسولوسین(Tamsulosin) ترازوسین(Terazosin) تریمازوسین(Trimazosin) تداخل‌های دارویی دیگر سیلدنافیل



تعدادی از داروها را هنگام خوردنی نوشیدن یا استفاده مواد غذایی خاصی نباید استعمال کرد. مصرف الکل و دخانیات با برخی داروها بی آرامی تداخلاتی خطرناک به حیات می‌آورد. مواردی که در ادامه عنوان می‌شود، لزوما با سیلدنافیل تداخل ندارند، ولی احتمال اینکه مصرف هم‌زمان آنها با سیلدنافیل تداخل داشته باشد تیمار وجود دارد. مصرف سیلدنافیل با هر یک از مواد زیر، احتمال بروز عوارض جانبی را تکثیر می‌دهد ولی شاید در بعضی موارد نیاز جدی بوسیله استفاده از منیع و این مواد باشد. در این صورت، پزشک باید دوز مصرفی، شیوه و زمان استعمال را دستکاری کند و تغییراتی در آن به بود بیاورد. آب گریپ فروت آب دارابی مشکلات پزشکی اثرگذار پهلو استعمال سیلدنافیل

مشکلات پزشکی دیگری که درون بدن وجود دارد غم می‌تواند به خشکی امدن استعمال سیلدنافیل اثر بگذارد. پس هر مشکلی که دارید حتما با پزشک مطرح کنید. مثلا: غیرعادی بودن آلت تناسلی مردانه (داشتن انحنا یا مشکلات مادرزادی در این ملک که با مصرف سیلدنافیل وخیم‌تر می‌شود)؛ آنژین صدری (درد اکید سینه)؛ آریتمی بیرونی(سابقه ضربان بیرونی غیرعادی در شِش ماه اخیر)؛ مشکلات رگ‌های خونین (تنگی دریچه آئورت، تنگی ساب‌آئورتی ناشناخته)؛ سابقه حمله قلبی در شِش ماه قبل از مصرف سیلدنافیل؛ نارسایی قلبی؛ تنگ کردن خون بالا؛ اختلال رتینال (مشکلات بینایی)؛ ورم رنگیزه‌ای شبکیه (بیماری ارثی چشم)؛ سابقه سکته مغزی (در شِش ماه گذشته یعنی کبد ماه قبل از استعمال سیلدنافیل)، این بیماران به هیچ‌عنوان نباید از سیلدنافیل استفاده کنند؛ داشتن سن بالای ۵۰ سال؛ بیماری سرخرگ کرونری؛ CDR یا آب سیاه پیشرفته (اختلالی چشمی)؛ انواع دیابت؛ بیماری های قلبی؛ هیپرلیپیدمی (پشته بودن چربی خون)؛ تنگ کردن خون بالا؛ NAION (مشکل چشمی بسیار وخیم)؛ کاربرد سیگار احتمال ابتلا بوسیله (NAION) را افزایش می‌دهد؛ اختلالات خون‌ریزی؛ زخم معده (ممکن است، استعمال سیلدنافیل بخاطر بیماران مبتلا به زخم معده زیان داشته باشد)؛ مصیبت های کلیوی؛ مشکلات کبدی (مصرف این دارو در وضعیت وجود بغرنج شش نیاز به ملاحظه دارد بجهت دفع دارو از بدن بیمار کلیوی سخت‌ صورت می‌گیرد)؛ عطارد خون؛ مولتیپل ملوما(اختلال خونین)؛ کم‌خونی داسی‌شکل (اختلالی خونی) مصرف سیلدنافیل تو این بیماران باید با احتیاط باشد در مقابل امکان نعوظ طولانی‌مدت حتی بدون تحریک جنسی را فراهم می‌کند)؛ PVOD (نوعی بیماری مربوط به شُش‌ها). نکاتی مهم درباره استعمال سیلدنافیل

با مراجعه به پزشک برای رفع هر مشکلی باید او را داخل روانی کاربرد سیلدنافیل بگذارید. مثلا اگر به خاطر مشکلی قلبی بلافاصله بوسیله مرکز فوریت‌های پزشکی رجوع کرده‌اید تیمار باید به پزشک درباره آخرین باری که سیلدنافیل استعمال کرده‌اید، اطلاعاتی بدهید. در رخساره مصرف داروهای حاوی نیترات که بخاطر درمان فشار خون بالا یا آنژین صدری استعمال می‌شوند، هرگز از سیلدنافیل کاربرد نکنید.

داروهای حاوی نیترات، داروهایی مانند نیتروگلیسیرین، ایزوسورباید، ایمدور، نیتروبید، نیترودور، پماد نیترول، افشانه (اسپری) نیترولین‌گوآل، نیتروستات و ترنسدِرم نیترو هستند. در عارض استفاده بعضی مواد نیترات‌دار غیرقانونی مثل اِمیل‌نیترات، بوتیل‌نیترات یا نیتریت اندوه نباید سیلدنافیل استعمال کنید. کاربرد سیلدنافیل با ریوسیگوئات که داخل بازار بوسیله نام آدمپاس شناخته می‌شود هم کار درستی نیست.

اگر از سیلدنافیل برای بغرنج پرفشاری ریوی استفاده می‌کنید، پزشک باید استاندارد ترفیع و اثربخشی دارو را تو دفعات مختلف مراجعه به او بسنجد. با معاینات پی‌ تو پی، پزشک درمی‌یابد که مصرف این دوا برای‌تان کارگر است خواه خیر.

استفاده سیلدنافیل درون کنار داروهایی مانند ویاگرا خواه مهارکنندگان فسفودی‌استری(PDE5) مثل تادالافیل یا واردنافیل سفارش نمی‌شود. ویاگرا تیمار حاوی سیلدنافیل است. اگر ارزش اضافی سیلدنافیل مصرف یا آن را همراه با داروهای نام‌برده وارد بدن خود کنید، احتمال اضافه مالیات جانبی زیاد بیشتر خواهد شد.

به طور کلی، نباید سیلدنافیل را با داروها و وسایل دیگر ابداع طور مصرف کرد. چنانچه هم مشکلی قلبی دارید یا قبلا چنین مشکلی داشته‌اید، برای مصرف سیلدنافیل پزشک را در جریان سوابق مشکلات قلبی‌تان بگذارید. درصورتی‌که به مدت چهار ساعت متداوم خواه بیشتر دچار نعوظ می‌شوید غم حتما به پزشک مراجعه کنید، بجهت امکان پذیر است مشکلاتی شدید برای آلت تناسلی‌تان ایجاد شود.

اگر پس ازآن از مصرف سیلدنافیل، رویت یک خواه هر دو چشم‌تان دستخوش مشکل شد اندوه سریعا به پزشک رجوع کنید. در صورت ابراز اختلالات و مشکلاتی در شنوایی یعنی کمتر شدن ناگهانی توانایی گوش دادن خواه از دست دادن آن که همراه با سرگیجه و پیچیدن صدای اکسید تو شنوایی است هم باید خیلی تند به پزشک رجوع کرد.

اگر قبلا داروهای ضیق خون بالا را مصرف می‌کرده‌اید، با مصرف سیلدنافیل احتمال کاهش زیاد فشار خون به وجود می‌آید. در رخ مشاهده یکی از این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید:‌ تاری دید، گیجی، سرگیجه، ضعف، گیج رفتن سر هنگام بلند شدن از جا، تعریق و خستگی. مسلک مصرف صحیح سیلدنافیل

سیلدنافیل را دقیقا براساس تجویز پزشک کاربرد کنید. یعنی نمونه مصرف و دفعات آن را بدون مشی افزایش ندهید. چنانچه موافق نسخه و تجویز پزشک از آن را استفاده نکنید، امکان ابراز عوارض جانبی افزایش پیدا می‌کند. سیلدنافیل شیوه مصرف خاصی دارد. پس ابد دستورالعمل استفاده را داخل دید بگیرید. مثلا می‌توان آن را با غذا یا بدون غذا استفاده کرد.

داخل صورت استفاده از لباس مایع آن باید حداقل ۱۰ ثانیه قبل از خوردن، بلور دارو را به‌خوبی تکان بدهید و از سرنگ بخاطر کشیدن دوز مناسب کمک بگیرید و بعد از آن هم سرنگ را بشویید. سیلدنافیل معمولا ۳۰ دقیقه سپس از مصرف، دشوار نعوظ را برطرف می‌کند و اثر آن تا چهار ساعت بعد ادامه دارد. البته در دو روزگار نخست، این قرص اثرگذاری بیشتری دارد. یادتان باشد که فقط از برندی محکم سیلدنافیل را خریداری کنید که پزشک فتوا کرده است. احتمال دارد که برندهای دیگر اثرگذاری لازم را نداشته باشند. دوز یا قیمت استفاده سیلدنافیل

دوز مصرفی کم قیمت برای هر بیماری با دیگری متفاوت است. باید دستورالعمل استفاده روی نسخه یا دستورات پزشک را در این‌باره رعایت کنید. در ادامه، به معرفی کردن میزان و دوز مصرفی سیلدنافیل پرداخته شده اما اگر دوز مصرفی شما با این ارقام متفاوت است، نگران نباشید و آن را عاری مشورت با پزشک تبدیل ندهید.

دوز مصرفی دارو به غلظت آن هم مناسبت دارد. ضمن اینکه، تعداد دفعات و فواصل بین مصرف و مدت زمانی که باید این دوا را کاربرد کنید غم به نوع مشکل و بیماری‌تان موقوف است. بخاطر علاج اختلالات طور

چنانچه سیلدنافیل را به قیافه قرص کاربرد شود: افراد تا سن ۶۵ باید فقط ۵۰ میلی‌گرم سیلدنافیل را عزب یک بار در روز و یک ساعت قبل از آمیزش جنسی استفاده کنند. بنا به تجویز پزشک، دوز مصرفی می‌تواند متفاوت باشد و ۳۰ دقیقه یا چهار شایسته کردن قبل از آمیزش جنسی استعمال شود. برای افراد بالای ۶۵ سال، دوز این دارو فقط ۲۵ میلی‌گرم درون روز است و باید آن را یک روزگار قبل از آمیزش جنسی مصرف کنند. بنا به تجویز پزشک، دوز مصرفی می‌تواند متفاوت باشد و ۳۰ دقیقه یا چهار زمانه قبل از آمیزش جنسی استفاده شود. کاربرد این دوا بخاطر کودکان دیپلم نمی‌شود. برای درمان پرفشاری ریوی

اگر سیلدنافیل را به رخ قرص یا محلول مصرف شود: بزرگسالان باید پنج تا ۲۰ میلی‌گرم از این قرص را سه گانه بار در روز استفاده کنند. فواصل استفاده تیمار باید چهار تا شِش ساعت باشد. مصرف داروِ کودکان فقط باید تحت بازرسی و اجازه پزشک باشد. ضابطه نگهداری سیلدنافیل

این دارو را باید تو ظرفی دربسته و در دمای اتاق مراقبت کنید. ضمن اینکه نباید در معرض گرما، پرتو مستقیم و رطوبت فراغت داشته باشد. از قرار دادن آن در فریزر غصه خودداری کنید. چنانچه تاریخ استعمال این دارو گذشته است، آن را دور بیندازید. این معتمد هم مانند داروهای دیگر باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. در ادامه بخوانید: ۴ نوع از شایع ترین انواع بلای ناگهانی های مقاربتی را بشناسیم
به گزارش شهرنوشت، فاتح حناچی در گفت‌وگو با «خبر ١٨:٣٠»، با اصرار پهلو عزم شهرداری برای افزودن ۲ هزاره واگن به متروی تهران تقریر کرد: برای این‌که سرفاصله قطارها به دو دقیقه نزدیک شود نیاز به افزودن  ۲ هزار واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی داریم که تلاش می‌کنیم این واگن‌ها در شرکت واگن‌سازی تهران تولید شود.  

او ادامه انصاف: شهرداری تهران هم اکنون دو قرارداد تولید واگن یکی به تعداد ۶۷۰ دستگاه و دیگری به تعداد ۳۵۰ دستگاه منعقد کرده است، اما تو این زمینه مشکل تامین اعتبار حیات دارد.  

حناچی تصریح کرد: البته ما داخل شهرداری تلاش می‌کنیم تا با کمک دولت و کامل امکانات موجود داخل داخل کشور، این دو هزار واگن تک نیاز را در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید و وارد ناوگان حمل و نقل ریلی تهران کنیم.

شهردار تهران همچنین با اشاره بوسیله نحوه تاسیس این واگن‌ها گفت: پیدایش این واگن‌ها به صورت سی کی دی (CKD) است. البته بخشی از قطعات این واگنها که عمدتا قطعات الکترونیکی است، از بیرون از کشور هوشیار می‌شود که همکاران من تو کارخانه واگن‌سازی تلاش می‌کنند آنها را اندوه در داخل تولید کنند.
کارفرما عمار حکیم رئیس روند حکمت ملی عراقبعد از دیدارش با دیوید ساترفیلد دستیار وزیر خارجه آمریکا تو امور خاور نزدیک گفت: عراق نمی پذیرد که سکویی برای حمله به سایرین باشد.

وی افزود: عراق سیاست درهای باز را در قبال کشورهای منطقه و جهان قفا می کند و تکاپو قطعی دارد تا روابطی متوازن مبتنی کنار منافع مشترک ایجاد کند.

حکیم گفت: عراق در تکاپو بخاطر استقامت سکون در منطقه است و پهلو بی طرفی و استخلاص تصمیم گیری خویشتن تاکید دارد.

وی نیز پیاده شدن لزوم استعمال از همه تجارب برای ساختن عراق و لول به جانب توسعه تعمیم این سرزمین پافشاری کرد.

حکیم همچنین پیاده شدن اهمیت دوری پسند کردن از قیام کنونی و پرهیز از تبعات خطرناک آن که تاثیر منفی بر پیرو های منطقه دارد، مداومت کرد.

وی خواستار گفت وگوی فراگیر بخاطر محلول مشکلات باقی مانده و عظمت پرهیز عراق از تاثیرات این تنش شد.
بوسیله گزارش شهرنوشت، فاتح حناچی شهردار تهران عصر چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در دکه خود میزبان اکتاوی دلاوارگا، دبیرکل متروپلیس(سندیکا کلان‌شهرهای بنیادی جهان) بود.

دلاوارگا داخل این ملاقات تهران را خودی قدیمی متروپلیس خواند و ضمن اشاره بوسیله این‌که این دومین سفرش به تهران است، مراتب حیثیت سران متروپلیس را بوسیله شهردار تهران ابلاغ کرد.

دبیرکل متروپلیس گفت: متروپلیس مستخدم است که ١٣٨ کلان‌شهر جهان عضو آن هستند و سابقه زیادی دارد. متروپلیس تو پیرامون مبدا یک سازمان متخصص بود، درون وعده دوم وجود خودش تحول به یک نهاد سیاسی شد و الان یک وضعیت بینابین این دو حالت دارد.
او چالش‌هایی را که شهرها با آن‌ها روبه‌رو هستند متعدد دانست و ادامه داد: در سال ١٩٨۵ وقتی متروپلیس تاسیس شد، ٣٠٠ شهر بیش از ١ میلیون نفر بود داشت ولی الان تو سال ٢٠١٩ این رقم به تعداد ۵٠٠ قریه با بیش از ١ میلیون جمعیت رسیده است. از لفظ دیگر شهری با ١ میلیون پری یک قصبه متوسط به احصائیه می‌آید. مرزهای شهرها دیگر ایستا نیستند؛ شاید شهروندان دیگر لزوما برایشان اهمیت نداشته باشد که در مرکز خواه حومه شهرها بی جنبش باشند.

دلاوارگا گفت: ما در متروپلیس پیاده شدن روی مذاکره حکمروایی شهری تمرکز داریم، و از طرف دیگر بحث‌های عملی را نیز پیش می‌بریم؛ تجربیات عمرانی را درون اختیار یکدیگر می‌گذاریم و بررسی می‌کنیم که آیا می‌توانیم با هم همکاری‌هایی داشته باشیم. داخل دو سطح کارمان را انجام می‌دهیم؛ درون سطح دیپلماتیک که تعامل‌هایی با هیأت‌مدیره‌ها داریم. شهرهای مختلف از مونترال و برلین گرفته تا کوانگجو و بسیاری شهرهای آفریقایی از اعضای ما هستند. ما در جلسات متروپلیس به اضافه مشارکت‌های شهروندی فکر می‌کنیم و این موضوع یکی از دغدغه‌های ما است.  

دبیرکل متروپلیس افزود: کمک می‌کنیم تا به پاسخ این پرسیدن برسیم که چطور می‌توان آلایندگی را در شهرها کاهش رحم. از طرف دیگر دوره‌های آموزشی مختلف را همچنین برگزار می‌کنیم. دیجیتالیزه کردن مدیریت شهری نیز یکی دیگر از اهداف ما در متروپلیس است. با نهادهای مختلف همکاری‌های بیش داریم. یکی از مأموریت‌هایمان این است که به پاسخ این سئوال برسیم که چگونه می‌توان فضاهای عمومی بهتری در شهرهای مختلف داشت. خاطر می‌کنم شهرهای ایران هم می‌توانند از دستاوردهای مطالعات و تلاش‌های ما استفاده کنند. متروپلیس وسایل مهمی است درون وارستگی شما. می‌توانید تعاملاتتان را درون سطح بین‌المللی از روال متروپلیس پیش ببرید. بعضی شهرداران از ما می‌پرسند متروپلیس چه ارزش افزوده‌ای بخاطر ما دارد و آیا وقت ما را هدر نمی‌دهد؟ پاسخ ما این است که اگر فقط به متروپلیس به عنوان مجموعه‌ای جلسات نگاه کنند، بله وقتشان هدر می‌رود، اما اگر از آن به نشانی یک ابزار کارآمد استفاده کنند، حتما منافع بسیاری در آن می‌یابند.

در امتداد این بازدید فاتح حناچی، شهردار تهران ضمن مرور تعاملاتی که پایتخت ایران تا  به‌حال با متروپلیس خواه اتحادیه کلان‌شهرهای مهم دنیا داشته است، گفت: مسایل و مشکلات کلان‌شهرها اغلب بسیار بوسیله بی آرامی مانند هستند ولی راه‌حل‌ها مثل بی آرامی نیستند. موضوعاتی مثل آلودگی، ترافیک و ترقی حمل‌ونقل عمومی از موضوعات مهم طولانی شهرهای مبصر جهان هستند و طبیعتا ما همچنین از این قاعده مستثنی نیستیم. ما در سال گذشته تقلا اضافی بخاطر کاهش آلودگی هوای تهران داشتیم؛ طرح ال‌ای‌زد را در تهران تعقیب کردیم و ٢ خط مترو را همچنین بوسیله بهره‌برداری رساندیم.

حناچی افزود: تو حوزه کشور عمومی نیز تلاش‌های زیادی داخل تهران داشته‌ایم و قطعا در برنامه ۵ ساله سومین شهرداری تهران، یکی از موضوعات مهم برای ما همین موضوع قلمروی عمومی خواهد بود. اوج بحث قلمروی عمومی را می‌توان درون تپه‌های عباس‌آباد تهران مشاهده کرد؛ جایی که پل صنع داخل آن واقع است و همواره تک استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد؛ این پل نیز مظفر به اخذ جایزه آقاخان و بسیاری از جوایز بین‌المللی دیگر شده است. این مسیر، هم تو فضاهای تاریخی ولایت و حزن در فضاهای جدید، توسعه روشن خواهد کرد.

حناچی تکثیر کرد: خیال می‌کنم یکی از مشکلاتی که ما و باقی کلان‌شهرها با آن مواجه‌اند، یافتن منابع مالی استوار بخاطر مدیریت شهر است. خلق توازن بین درآمدها و هزینه‌ها و تحسین منابع متاخر برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایالت از اهداف ما است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: می‌دانید که یکی از تهدیدات ما در تهران زلزله است؛ تهران در طول تاریخ زلزله‌های شدیدی را امتحان کرده است. استعمال از تجربیات تو حوزه‌های تاب‌آوری و بیمه با هدف تأثیرگذاری بر روی زلزله از اهداف پا بر جا ما به حساب می‌رود؛ بیمه‌های اجباری با شعار مقاوم‌سازی درون مقابل زلزله و ساختن منابع از این نگرش بخاطر افزایش چونی زندگی در قریه. در زلزله ١٩٩٩ در استانبول، بخش عمده‌ای از ساختمان‌های تخریب‌شده، ساختمان‌های بلندمرتبه بتنی بودند؛ ترک‌ها اندوه بعد از آن زلزله بیمه‌های قهری را مبدا کردند.

شهردار تهران در ادامه موضوع پسماند و بازیافت پسماند و آب را از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری تهران دانست و گفت: اگر تجربیاتی درون این بنیاد وجود داشته باشد، مشتاقانه از آن استفاده می‌کنیم.

او گفت: ما در دوره جدید مدیریت شهری سیاست‌های جدیدی را نیز آغاز کردیم. در پیرامون من توجه به پیاده روی، دوچرخه و دیگر مودهای اشتراکی حمل‌ونقل و کاهش استفاده از وسایط نقلیه شخصی، هموار موضوعات مهمی بوده‌اند. من سه‌شنبه ها بوسیله لباس نمادین با دوچرخه سر امر می‌آیم و شرکت‌های جزء مخصوص نیز به شکل اپ‌هایی به خشکی امدن روی موبایل سرویس دوچرخه‌سواری به شهروندان را ارایه می‌دهند. درحال حاضر سرویس‌های اضافی را بر روی موبایل توسط بخش مخصوص ارایه می‌دهیم که توسعه این سرویس‌ها نیز از اهداف و موضوعات اصلی ما محسوب می‌شود. این‌گونه تجربیات در همه جای گیتی وجود دارد و ما علاقمندیم در کامل این محورها انتقال تجربیات داشته باشیم؛ خصوصا تجربیاتی که ما را به شرایط مقاوم و محیط‌زیست پاک‌تر نزدیکتر و همچنین فضای زندگی تو دهکده را زیست‌پذیرتر کنند.

حناچی گفت: ما در تهران روزمره ٩ هزار تن زباله را حمل می‌کنیم که نرخ قدری از این زباله‌ها بازیافت می‌شود. با کمک مردم و آموزش و اپ‌های موبایلی، تلاش داریم تا تفکیک از مبدأ را استقامت کنیم. برای این که حجم اضافی از این زباله را محموله نکنیم، ایستگاه‌های بازیافت در نقاط مختلف پایتخت در حال شکل‌گیری است و یک سایت هم برای بازیافت مصالح بناء با حجم ۴۵ هزار جسم در روز افتتاح کرده‌ایم. جستار به جایی که درون جنوب تهران سالیان سال داخل آن زباله دفن می‌کردیم و بازگرداندن آن به چرخه طبیعت، به نظرم یکی از جدی‌ترین وظایف ما داخل آینده نزدیک است؛ چیزی بزرگ‌تر از امتحان ریو. درون این زمینه نیز اگر امکان همکاری موجود باشد، از آن استقبال می‌کنیم.  در کنار حصار میلاد رصدخانه‌ای داریم که بسیاری از مفروضات پالایش‌شده تهران را به عرضه می‌گذارد؛ درون این رصدخانه روی نقشه تهران، مفروضات بسیاری از شهر در دسترس است.

شهردار تهران در جزء دیگری از سخنانش داخل این دیدار گفت: درون ایران بخشی از زباله را به کمپوست تبدیل می‌کنیم اما کیفیت این کمپوست آن‌طور که باید نیست. یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های ما در تهران استخراج کارمایه از پسماند است. موضوع دیگری که تعقیب می‌کنیم، تبدیل فضاهای صنعتی رهاشده بوسیله فضاهای زنده‌ای است که می‌توانند درخدمت شهروندان باشند و به آن‌ها سرویس دهند؛ ما چندین تجربه خوب در این مورد تو تهران داشتیم؛ یک قربانگاه باستانی تهران در دهه ٧٠ شمسی به یک مکان فرهنگی تبدیل شد؛ چند کارخانه کوچک نوشیدنی تبدیل به مکان‌های فرهنگی شدند؛ الان نیز بوسیله زودی دگرگونی یک کارخانه سیمان را دستورکار داریم؛ کارخانه سیمانی که تهران را با آن ساختیم. اگر همکارانم به قفا انتقال تجربیاتی در همین موضوع باشند، غلام بدون شک استقبال می‌کنم.

اکتاوی دلاوارگا، دبیرکل متروپلیس همچنین ضمن تأیید این واقعیت که طولانی شهرهای مبصر با چالش‌های همسان و شبیه به یکدیگر نمودار هستند، گفت: متروپلیس تقاضا نمی‌کند که همیشه راه‌حل‌های نهایی را دارد، ولی فضایی را حاضر می‌کند که در آن راه‌حل‌ها هویدا خواهند شد. ما می‌توانیم در موضوعات مدیریت زباله و پسماندها تجربیات خوبی در اختیار شما بگذاریم.  

او افزود: سال گذشته کارگاه‌هایی برگزار کردیم تا بتوانیم روش‌هایی برای برقراری منابع مالی مستقر پیدا کنیم چرا که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ما است. درمورد همکاری مدیران و مدیران ارشد و کارشناسان نیز باید بگویم یکی از اولویت‌های ما تعامل و باهم اتحاد کردن است؛ متروپلیس در دیدن دارد تا در دوره‌های مختلف این تعامل را شتاب ببخشد و استحکام کند.

دلاوارگا مشارکت شهروندان تو موضوع پسماند را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ممکن است شما اقدامات بسیاری درمورد پسماند داشته باشید اما تا وقتی برای شهروندان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نشود، تاثیر چندانی نخواهید دیدن.

دبیرکل انجمن کلان‌شهر های مهم جهان ضمن ابراز خرسندی از استقبال شهردار تهران از برگزاری دوره‌های آموزشی، گفت: معمولا پسماند را یک هزینه می‌دانند اما درحقیقت پسماند ارزش بسیاری دارد چرا که حتی می‌توان آن را فروخت؛ آمستردام، یکی از اعضای متروپلیس، مدتی است که پسماندهای تفکیک‌شده‌اش را به انگلستان می‌فروشد. دیگر باید زباله را منبعی برای درآمد دید. در فدایی شهرها همچنین پسماند را بوسیله حمل‌ونقل اشتراکی ارتباط داده‌اند، به این شکل که اگر مثلا تعدادی بطری پلاستیکی را تحویل دهید، بلیت رایگان تحویل می‌گیرید.  

اکتاوی دلاوارگا از این‌که حناچی بر ضرورت تبادل تجربیات تأکید داشت، ابراز خوشحالی کرد و گفت: برای ما این میتینگ اهمیت بسیاری داشت بجهت با اولویت‌های شما آشنا شدیم.

در پایان، حناچی اشعار امیدواری کرد که فرصت واگذاری تجربیات بین طرف‌های مختلف به نیکوترین شکل ممکن فراهم شود و ضمن اشاره به تحریم‌های ستمگرانه باختر علیه ایران، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های حقیقی ما این است که درون شرایط تحریم مدیریت شهری را پیش ببریم، بجای برخلاف آن‌چه بعضا گفته می‌شود، این تحریم‌ها مستقیما زندگی مردم ایران را هدف قرار گرفته‌اند.