معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

فضانوردان ناسا به زودی برفراز موشک ها و کپسول هایی که پیش از این یک خواه چند کود به محیط رفته و با موفقیت به زمین بازگشته اند، مجدد به فضا پرتاب می شوند.

درحالی که موشک فالکون ۹ و کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس هر دو قابلیت استفاده ی مجدد دارند، ناسا پیش از این در قرارداد ۲٫۶ میلیارد دلاری «ارسال تجاری خدمه» (CCtCap ) با اسپیس ایکس، تنها به کاربرد از بوسترها و کپسول های نو رضایت داده وجود. 

مبلغ ۲٫۶ میلیارد دلاری CCtCap به ترقی ی کپسول کرو دراگون، توسعه ی نهایی هر دو وعده ی موشک فالکون ۹ بخاطر بالارفتن فاکتورهای پناه و به مشت آوردن مجوز ارسال انسان بوسیله فضا و خرید حداقل ۶ مأموریت به سمت ایستگاه بین المللی فضایی مربوط می شود. بویینگ نیز تو قراردادی مانند برای توسعه ی کپسول استارلاینر رقم ۴٫۲ میلیارد دلار از ناسا اخذ کرده است.

استفانی شیرهولتز، سخنگوی ناسا در این باره می گوید: اسپیس ایکس درخواست مصرف ی دوباره از فالکون ۹ و کرو دراگون را در مأموریت های بوسیله جانب رله فضایی بین المللی مطرح کرده است؛ چراکه پندار می کنند این حکم از منظر پناه و قیمت بهتر باشد. ناسا با دقت این التماس را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که شرایط قرارداد جدید به صرفه دولت خواهد بود.

مقدماتی تصعید با رقیق افزار دست دوم احتمالا در مأموریت Crew-2 درون سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد بود. این یعنی داخل مأموریت انسانی بعدی اسپیس ایکس با نام Crew-1 که تا اندک از سه ماه دیگر انجام می شود، همچنان از بوستر و کپسول نو استفاده خواهد شد.

اسپیس ایکس کمتر از یک ماه پیش درون مسئله مأموریت تاریخی Demo-2 توانست دو فضانورد ناسا را بوسیله ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نرم و لقب «اولین همدستی مخصوص با توانایی ارسال آدم به مدار زمین» را به دست بیاورد؛ قابلیتی که تا پیش از این تنها دراختیار سه سازمان فضایی دولتی داخل سه کشور آمریکا، روسیه و چروک بود.

نیز با پرتاب ماه گذشته ی اسپیس ایکس، ایالات متحده پس از نزدیک به یک دهه دوباره توانست از خاک خود و با استفاده از راکتی کامل آمریکایی فضانورد بوسیله فضا ارسال کند. پس از آخرین پرتاب شاتل فضایی تو سال ۲۰۱۱، آمریکا توانایی ارسال انسان بوسیله فضا را از دست داده وجود و برای این فقره به روسیه و موشک روسی سایوز موقوف وجود.

هزینه ی هر پرتاب فالکون ۹ و کرو دراگون چیزی حدود ۱۶۰ میلیون دلار است و از مأموریت های بعد اینده درون هر پرتاب چهار فضانورد تو کپسول پیشگاه خواهند داشت؛ که به مجرد نفقه ی ۴۰ میلیون دلاری ارسال هر فضانورد بوسیله رله فضایی است. این درحالی است که روس ها بابت ارسال هر فضانورد با سایوز حدود ۸۰ میلیون دلار از ناسا می گرفتند.  مقاله ی مرتبط:تحلیل پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس

اگرچه استفاده از موشک و کپسول ساخت اسپیس ایکس همین حالا نیز ارزان ترین سیاق ارسال آدم بوسیله فضا است، با مصرف از موشک و کپسول چندبار استفاده احتمالا این کار مقرون به صرفه تر از گذشته خواهد شد.بیشتر بخوانید:اسپیس ایکس درصدد ساخت سندیت فضایی شناور بخاطر پرتاب استارشیپ استاخترشناسان اولیه بار انفجار رادیویی سریع با الگویی منظم کشف کردندکمیسیون ارتباطات فدرال درباره تأخیر اندک اینترنت استارلینک تردید داردفیزیکدان ها بوسیله ظهر ساخت شتاب دهنده ی ذرات تو ماهحیات هوشمند روی زمین؛ رویدادی نادر یا معمول؟
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط اشتراکی سندیکا اسلامی مدرسین دانشگاه ها، علی مطهری در دفتر مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها میهمان این حزب حیات. اعضای شورای مرکزی انجمن، طی بدوی جلسه حضوری خود داخل سال جاری، ضمن تعظیم و قدردانی از پاسبان سه گانه گرداگرد مجلس شورای اسلامی، به مناقشه و تبادل نظر درباره مسائل روز پرداختند.

مطهری با اشعار آنکه قدیم وقتی سختی ها و مشکلات زیاد می شود بی نهایت از افراد نسبت بوسیله راه خلال شده، دچار تردید و وسواس می شوند و می گویند نکند اساساً آن مبانی و اصول اولیه ما غلط بوده و ما از اول اشتباه کردیم، گفت: همان طور که وقتی توفیقات و پیروزیها بوسیله دست می آید می گویند پس حتماً اصول و مبانی ابتدایی ما برقرار بوده، در حالی که ممکن است این نعوظ نباشد. البته ما خودمان در تاسیس این محنت ها قطعاً نقش داشته ایم و خودمان هم مجرم هستیم؛ بنابراین باید واقع بینانه نگاه کنیم، واقعاً چقدر از آنها شاگرد از انحرافات و اشتباهاتی است که ما به نشانی انسان و سلطنت داشته ایم و چه مقدار شاگرد از ضیق غیرقابل اجتناب اجنبی است.

مطهری ادامه داد: یک شاهدش این است که دو روز مانده به انتخابات از آقای کدخدایی سؤال کردند مشارکت چنانچه زیر ۵۰ درصد باشد چه خواهد شد؟ ایشان گفت تازه می شویم متشابه فرانسه. البته اشتباه می کنند؛ اینها پندار می کنند با این کارها بهتر می توانند زیبایی را حفظ کنند. درحالی که اگر مردم را نداشته باشیم بسیار خطرناک است. امام (ره) بی اندازه روی این موضوع حساس بود که مردم را داشته باشیم. فدایی فرصت طلب ها در نظام خاصیت کردند

وی با پیش روی آنکه ما باید بدانیم که فرزند انقلاب ما هستیم و ما هستیم که قیام را به مسیر اصلی خودش باز می گردانیم. تصریح کرد: غلام شخصاً معتقدم که برخی افراد فرصت طلب داخل نظام نفوذ کرده اند. همان هشداری که شهید مطهری داشت که از منفذ فرصت طلبها باید جلوگیری کرد به نظر من اتفاق افتاده. افرادی که شاید اعتقادی غصه به اهداف نهضت ندارند و با شعارهایی تندتر از شعارهای انقلابیون اولین میدان را بوسیله مشت محزون اند و فراوان از انقلابیون راستین و اولیه را به حاشیه رانده اند. یک عده دارند تعیین تکلیف می کنند که چه کسی در حروف است و چه کسی محو. ما خود آنها را پسند نداریم، این آدم های ناشناس که آمده اند تعیین تکلیف می کنند چه کسی برنگ خون است و چه کسی نیست.. حالا بوسیله اینجا رسیده ایم و ما هم نباید ول کنیم. ما خودمان را متولی این انقلاب می دانیم و تا جایی که می توانیم بخاطر بازگشت نهضت به خوش نویسی حقیقی تلاش می کنیم. تسخیر سفارت آمریکا واقعا ضرورت داشت؟

پلیس انسان تهران تو مجلس گفت: بسیاری از این مشکلاتی که ما امروز داریم ناشی از اشتباهات گذشته ماست. یک کارهای غیر ضروری ارتکاب دادیم. تسخیر سفارت امریکا واقعاً چه ضرورتی داشت که تا به امروز گرفتار این موضوع باشیم؟ بخشی از تحریم ها ناشی از همان است. چه ضرورتی بود؟ از کجا آب می خورد؟ آیا چپی ها و کمونیست ها نقش داشتند یا نه؟ ایلچی گری شوروی نقش داشت یا نه؟ یا مثلاً برجام یک توافقی بود که آثار نیکوکاری داشت. غرض کل ترتیب بود. همین که امضا شد اندکی از نظم مصمم شدند که آن را منهدم کنند. هی شک و وسواس القا کردند که اصلا مغلوط بود، برای اینکه بوسیله جایی نرسد تا مبادا به نفع فلان قسمت قسمت کردن سیاسی شود. بوسیله خاطر مصالح و منافع کشور نبودند. اگر برجام اجرا شده بود آثار خودش را داشت. بسیاری از قراردادهای اقتصادی با اروپا و شرکتهای امریکایی صحه می شد و آدم مستبدی مثل ترامپ به آسانی نمی توانست از آن خارج شود. باید با آیت الله جنتی درباره روش شورای نگهبان مناظره گذاشته شود

وی با اشاره به نظارت استصوابی گفت: همین مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش که الآن دارند می کنند، نظارت استصوابی، این سختگیری ها، هرکس حرف می زند بگذاریم کنار، اینها چیست؟ باید بنشینیم و بحث کنیم با این آقایان. واقعاً راه حفظ نهضت این است! آقای شمخانی جلسات احسان گذاشت. آقای صادقی تشریف داشتند. از دسته های متنوع سیاسی تند و کند جلب کرده بود و همه حرفها آنجا گفته می شد، طرز محلول ها داده می شد، انتقادها می شد. اگر همین سیاق را ادامه دهند و حرفها گفته شود و جواب دهند، خوب است. مثلا مناظره ای با آقای جنتی بگذارند و بگویند این چه روشی است که دارید، چه کسی گفته این روش درست است؟ مجلسی که نماینده ها از یک قشر خاصی از مردم است آخر این باشگاه نیست! مجتمع باید نماینده طاس مردم باشد. من تو مجتمع بی آرامی گفتم حتی این قشر سهل انگار نسبت به قرض غم باید نماینده داشته باشند و حرف آنها هم مطرح شود. من نمی گویم فاسد خواه فاسق بیاید مجلس، ولی افرادی که دید آن جزء از جامعه را اندوه مطرح می کنند باید داخل مجلس باشند. دشواری ندارد. تو مجلس نظراتی که برخلاف نظرات رسمی نظام است گفته شود، هیچگاه عیبی ندارد. او حرفش را بزند فردا دیگری جوابش را می دهد. باشگاه یعنی همین. اما اینها می گویند همگی باید مدح و تمجید کنند، همگی باید یک چیز بگویند، همه باید دید رسمی زیبایی را تکرار کنند. این اشتباه است. بگذارید انسان احساس کنند حرف آنها هم گفته می شود، آزادی است، تضارب آراء است، حالت طبیعی دارد، یکی می گوید دیگری جواب می دهد، خیر این که به رخ مصنوعی باید همه یک چیز بگوییم. این دفعه وافر نمودار می گفتند باید این را بگویید. یعنی چه؟! مگر نماینده بچه دبستانی است که این را باید بگویی و آن را نگویی؟! این چه سیاستی است!؟

مطهری بیان کرد: راه باز است به شرط اینکه واقعاً صحبت شود، مناظره شود؛ همه گروه ها و افراد بیایند حرفهایشان را بزنند. اما اینکه بگویند دادرسی ما این است و جز این زدودن و همگی باید بسازند و بگویند درست است، این که نمی شود. روش مثال مطهری چگونه بود؟ اصابت ایشان با امام چگونه بود؟ چندبار ایشان نظر امام را تبدیل داد، یک مکان تهدید کرد. داستانش را شنیده اید که قرار بود از مجاهدین خلق بیایند پیام خانواده شهدا را بخوانند، ایشان یادداشت دادند که به امام بگویید اگر شما این کار را پذیرفته اید از این شایسته کردن من دیگر با شما نیستم. انتزاعی دهکده فقیه این است. در واقع ایشان می گویند ما یک اصولی داریم، شخصیت پرستی و صنم سازی نداریم. امام هم همین طور یار داشت. آخرش هم گفتند حصه تنم بود. اگر کسی قرین شهید مطهری درون زمان جنگ بود ما بوسیله اینجا نمی رسیدیم که معصوم آخرش جام سم بنوشد. واقعیتها را به امام می گفت، مشکلات را می گفت. گزارش دروغ می دهند و پس ازآن می رسیم بوسیله آن مکان و امروز سؤال است که چرا این حکم درون زمانی که فاو و جزایر مجنون و غیره مشت ما بود نشد؟ باید افراد خیرخواه و مصلح حقایق را بگویند. مقابل زیبایی پارلمانی نیستم

علی مطهری با اشاره بوسیله انتخابات اربابی جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده به نظر غلام مهلت است. باید نظر تحولات ماه های آینده چگونه خواهد بود. با ترتیب پارلمانی اندوه برابر نیستم. با نظام پارلمانی با این راه انتخابات مجلس فضا خیلی بسته می شود. رئیس جمهور را غم جماعت تعیین می درنگ. نقش انسان فراوان کم رنگ می شود. بوسیله نظر غلام نظام پارلمانی صلاح زدودن. الآن تا حدی فرصتی است برای انسان که بیایند درون انتخابات ریاست جمهوری دست افزار خودشان را بزنند، نگاه خودشان را نشان بدهند. درباره قوه قضائیه اگر با همه مستوی تلاقی کنند کارشان ثابت قدم است. الآن مستنطق های عظمت مطرح هستند، تکلیفشان را جلوه گر نکرده اند با اینکه از نظر تاریخ ضبط مرجح هستند. فاش کنند اینهایی که درباره آقای الف می گویند درست است یا نه؟ یا بگویند معاینه شد، اکثرش وارد نبود، جریمه نقدی شد. جامعه را خشنود کنند. اما در تعدادی ضبط ها خیلی با آب و طاقت خبردار می شوند برخی را مسکوت گذاشته اند. بالاخره انسان دچار شک می شود. مواضع سیاسی و فرهنگی من تو تناقض با غم نیست

این پلیس سابق مجلس با بیان این که می گویند مواضع سیاسی و مواضع فرهنگی غلام داخل تناقض است، خاطرنشان کرد: این حرف را قبول ندارم. در واقع اینها معتقدند چنانچه کسی قائل به آزادی اشعار بود باید داخل امور ویژگی هم قائل به آزادی باشد، مثلاً در مذاکره حجاب قائل بوسیله آزادی باشد. من این را پذیرش ندارم. مبنا یک چیز است. مبنای آزادی بیان این است که استعداد تفکر انسان که اعتراف انسان ناشی از همان استعداد اندیشه است باید آزاد باشد. بوسیله نعوظ طاسی استعدادهای انسانی انسان باید شکوفا شود. مردم استعدادهایی دارد جاهل از امور مشترک با سبع مشابه غضب و شهوت. فدایی استعدادهای خاص خود را دارد. استعدادهای خاص انسانی مثل همین تفکر، مثل ترتیب دوستی، حقیقت جویی، فضیلتهای اخلاقی، میل به پرستش و ستایش. اینها باید شکوفا شود. تفکر انسان باید آزاد باشد. هیچگاه مانعی در مقابل خاطر انسانها نباید باشد. اما اینکه در باب پوشش نمی توانیم به آزادی مطلق قائل باشیم بخاطر آن است که غریزه جنسی یک قابلیت انسانی به شمار نمی رود بلکه مشترک میان آدم و سبع است و باید والا احاطه حجر و اراده باشد. پس تناقضی بین مواضع دیپلماتیک و فرهنگی من نیست. این طور تراشیدن که اگر کسی قائل به آزادی اظهار وجود باید قائل به آزادی پوشش هم باشد. این وضع حجابی هم که الآن هست در مجموع شایان قبول است. شما مقایسه کنید با قبل از انقلاب که نیمه عریان می آمدند بیرون. یا نسبت به سایر نقاط گیتی بهتر است. همین نظارتها نگوییم نتیجه نداده بلکه بی حاصل غصه نبوده است. نظر ما این نیست که حجاب بوسیله نعوظ قرن درصد در همه کشور و تو همه مردان و نسوان پاس می شود. مسلّم است که نمی شود بجای به هرحال افراد سهل انگار داریم. مهم این است که حکومت مروج عریانی و بی حجابی نباشد آنچنان که زمان خسرو وجود. حجاب مساله فردی محو

یکی از اعضای انجمن به آقای مطهری گفت: به نظر من مسئله حجاب یک مسئله فردی است. حاکم وظیفه تهذیب ندارد. لذا باید تقلا فرهنگی و تبلیغ کند.

مطهری پاسخ داد: قضیه حجاب انفراد نیست، یک مسئله اجتماعی است. مثل نماز و بسرعت ازاله که نباید بررسی کرد. جریان حجاب آثار اجتماعی دارد. اینطور نیست که بگوییم هر لباسی را دوست دارم می پوشم، اثر ندارد. حکومت، حزن باید کار فرهنگی کند و تیمار نظارت، برای اینکه آثار مدنی دارد. شما باید به زمان غصه نگاه بکنید. اگر زمان پیغمبر نظارتی بوده خواه نبوده، خیلی با زمان ما فرق دارد. از نظر اسلام و بر شالوده نظم خانوادگی اسلام اجتماع نباید تحریک جنسی بشود. چنانچه جامعه را تحریک جنسی کردید و گفتید هرکس هرطور می تواند لباس بپوشد باید کلوپها و میخانه ها را اندوه باز کنید. نمی توانید بوسیله جوان انسان بگویید من لخت می آیم خارج ولی داخل نباید نگاه کنی، هیچ تخلفی بی آرامی نباید بکنی، کلوپها و مهمانخانه ها غصه امانت است. چنانچه این را آزاد کردید آن را تیمار باید باز کنید، کاری که اروپایی ها می کنند.
به گزارش همشهری آنلاین محمود واعظی تو صفحه شخصی ا ش توئیتر نوشت: «آقای ترامپ! ارعاب قضات و کارکنان دربار بین المللی لاهه با توسل بوسیله ضابطه غیراخلاقی تحریم، نشانگر روحیه ضد عدالت و ضد حقوق بشری تیم قصر سفید است. ناکارآمدی این تحریم ها سالهاست که با پایمردی پیرو ایران به ثبوت گویا است .»
جگوار لندرور قصد دارد برای سرمایه گذاری درزمینه ی تأسیس کارخانه ی تولید باتری خودرو الکتریکی در انگلیس، با خودروساز چینی BYD همکاری بطی ء. منبعی مطلع درباره ی این موضوع می گوید بی وای دی به دنبال جا های زیادی در سراسر اروپا برای ساخت باتری است. رالف اسپث، مدیرعامل جگوار لندرور، پیش از این گفته وجود انگلیس به تولید بومی باتری نیاز دارد.

انگلیس ۳۱ ژانویه رسما از اتحادیه ی اروپا خارج شد و درک پذیر است که این موضوع تصمیم بی وای دی را برای تأسیس کارخانه ی باتری تو اروپا به تأخیر می اندازد. این منبع افزوده است که جگوار لندرور و بی وای دی شرکت در حوزه ی توسعه ی سیستم پیشران برقی را بوسیله عنوان بخشی از این اصلاح بررسی می کنند. علاوه پهلو این، گفته می شود خودروساز برقی چینی توافق ساختاری تازگی برای شرکت با جگوار لندرور به جای برقراری رابطه ی ساده به نشانی تأمین کننده رجحان می دهد.مقاله های مرتبط:جگوار لندرور و بی ام و در تولید خودروهای الکتریکی همکاری می کنندتلاش جگوار لندرور برای افزودن تولید خودروهای الکتریکی

سال گذشته، مؤسسه ی فارادی در گزارشی بر فشار برای تولید سلول های باتری در بریتانیا تأکید کرده وجود. این مؤسسه در گزارش خود گفته وجود:در مدت یک سال، بیشتر خودروسازان و تولیدکنندگان باتری درباره ی این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد که نسل اتیه گیگافکتوری ها داخل چه منطقه ای از اروپا باریک خواهد شد. بدون اقدام فوری، انگلیس در خطر از دست دادن فرصت هم چشمی است. 

بی وای دی بیشتر بوسیله فروش اتوبوس های برقی داخل اروپا معروف است که در کارخانه های استوار درون مجارستان و فرانسه تولید می شوند؛ ولی این خودروساز معامله خودروشاسی بلند تمام برقی Tang را در نروژ از اواخر سال جاری آغاز می یواش. جگوار لندرور همچنین پروگرام های خود را برای تولید خودرو الکتریکی دنبال می یواش و به زودی سدان برقی جدیدی را جایگزین مدل باستانی جگوار XJ خواهد کرد. این خودروساز حزن اینک کراس اور تمام برقی I-Pace را بخاطر مشتریان در سراسر اروپا ارائه می کند.بیشتر بخوانید:چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟سرگذشت باتری های لیتیوم یونی؛ گذشته، حال و آیندهخودروهای ۵۰ هزاردلاری با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعتبی وای دی باتری خودروهای برقی فورد را تامین می کندزمان شارژ خودروهای الکتریکی به زودی کاهش می یابد
کیهان شناسان در اواخر دهه ی ۱۹۹۰، میزانماده ی عادی موجود در دنیا را ۵ درصد تخمین زدند. ماده ی باقی مانده هم ترکیبی از ماده وانرژی تاریکاست؛ اما پس از محاسبات بیشتر مخبر کاهش جزء یدکی از ماده ی مرئی گیتی شدند.

مقابل محاسبات بعدی، مجموع مواد مرئی موجود داخل جهان، به نیمی از ۵ درصد برازنده انتظار رسید و در بیست سال گذشته، این مسئله، باریون مفقودالاثر (باریون ها مواد تشکیل شده از پروتون و نوترون هستند) نامیده شد. تلاش کیهان شناسان بخاطر کشف کردن ماده ی مفقود تا مدت زیادی ناموفق حیات. حل این مسئله نیاز به فناوری های جدید تلسکوپی داشت و کیهان شناسان بالاخره امسال توانستند بوسیله ماده ی مفقود پی ببرند.منشاء مسئله

باریون نوعی طبقه بندی ذرات یا نوعی عبارت چتری است که پروتون ها و نوترون ها را در بر می گیرد. پروتون ها و نوترون ها، بلوک های سازنده ی ماده ی مرئی جهان هستند. طولانی عناصر مجرا تناوبی و هر ماده ی دیگری که فکرش را بکنید از پروتون و نوترون ساخته شده اند.

در اواخر دهه ی ۱۹۷۰، کیهان شناسان به بود ماده ی پیچش شک کردند. ماده ی تاریک، سنخ مجهولی از ماده است که الگوهای گرانشی را در فضا ساختن می نرم و بخش اضافی از جهان را بوسیله خود اختصاص داده است. بخش بخشی از جهان هم از ماده های باریونی تشکیل شده است اما نسبت دقیق آن ها مشخص نیست. داخل سال ۱۹۹۷، سه گانه دانشمند از دانشگاه سندیگوی کالیفرنیا از نسبت هسته ی هیدروژن وزین (هیدروژنی با میزان نوترون بیشتر) به هیدروژن معمولی برای تخمین باریون های تشکیل دهنده ی جرم و انرژی جهاناستفاده کردند.



شرایطی مثل تابش پس بنیان ی مایکروویوی کیهانی از جهان آغازین، ارزیابی دقیقی از منکر باریون ها را بوسیله دانشمندان می دهد

هنوز جوهر پژوهش های یادشده خشک نشده بودند که سه کیهان شناس دیگر استیناف های بیشتری را ادا دادند. طبق گزارش آن ها از حد گیری مستقیم، باریون هایی که داخل ستاره ها، کهکشان ها و سرگین دوره آن ها بود دارند، بوسیله نیمی از مقدار شایان انتظار (۵ درصد) رسا بودند. بوسیله این نظم مسئله ی باریون مفقود مطرح شد. برابر قانون طبیعت، ماده خیر بوسیله وجود می آید نه نابود می شود؛ بنابراین یا این ماده اصلا حیات نداشته است و محاسبات ریاضی لغزش بوده اند یا ماده جایی داخل جهان مکتوم شده است.جستجوی ناموفق

ستاره شناسان سراسر جهان خیز وجو را مبدا کردند و محکم یک سال پس از کیهان شناسان نظری به سرنخ های اولیه رسیدند. مقابل محاسبات کامپیوتری، بخش زیادی از ماده ی مفقود در پلاسمای داغ یک میلیون درجه ای کمتر تراکم مخفی شده است. به این ماده، «شفیع ی میان کهکشانی داغ» هم گفته می شود که نام مستعار آن WHIM است. WHIM تو صورت بود می توانست مسئله ی باریون مفقود را محلول کند ولی در زمان این بررسی، راهی برای اثبات این مسئله بود نداشت.مقاله های مرتبط:کشف پادماده؛ سرنخی برای آغاز جهانچرا جهان با سرعت فوقانی در حال انبساط است؟

در سال ۲۰۰۱، شواهد دیگری از حیات WHIM بوسیله دست آمد. تیم پژوهشی دوم با مطالعه نوسانات کم دما درون پس زمینه ی مایکروویوی کیهانی (تشعشعات ابدی باقی مانده از بیگ بنگ)، پیش بینی قبلی مبنی به خشکی امدن تشکیل ۵ درصد جهان از باریون را تأیید کرد. باتوجه بوسیله دو تأییده ی مجزا، محاسبات ریاضی صحیح بودند و WHIM همان پاسخ به این مسئله حیات. در این مرحله، کیهان شناسان باید پلاسمای نامرئی را کشف می کردند.

در طول ۲۰ سال گذشته، بسیاری از پژوهشگران، کیهان شناسان و اخترشناسان بخاطر معلول بازی کردن به ماده ی تاریک مفقود رصدهای زیبنده توجهی را انجام داده اند. نشانه ها و سیگنال های غلطی هم دریافت کردند ولی تیمی از پژوهشگران در نهایت مظفر بوسیله کشف مدفوع حوالی کهکشانی شدند. به این ترتیب WHIM حتی در صورت وجود هم بسیار نازک و پراکنده حیات.

دایره ی قرمز، عمه ی نکته سنج نخستین انفجار رادیویی داخل کهکشانی با میلیاردها سال بور ی نوری مدال می دهد. وضع حلی غیرمنتظره در انفجارهای رادیویی تند

تو سال ۲۰۰۷، فرصتی کاملا غیرمنتظره به وجود آمد. دونکان لوریمر، ستاره شناس دانشگاه ویرجینیای غربی، از کشف پدیده ای کیهانی به اشتهار انفجار رادیویی تند (FRB) اطلاع عدل. FRB-ها، پالس های مملو انرژی کوتاهی از نشر رادیویی هستند. کیهان شناسان و ستاره شناسان هنوز از منشاء تولید آن ها وقوف ندارند اما به نظر می رسد این امواج از کهکشان های دوردست سرچشمه گرفته باشند.

ازآنجاکه انفجارهای رادیویی، جهان را می پیمایند و از گازها و WHIM فرضی عبور می کنند، درون کل جهان توزیع می شوند. عامل اسرارآمیز FRB-ها معمولا کمتر از یک هزارم دم دوام می آورد و تمام طول موج ها در توده ای منسجم منتشر می شوند. در صورتی که انحصاری بوسیله معادل ی کافی دلگشا طالع (بدشانس) باشد و در نقطه ای نزدیک به محل تولید FRB راحتی بگیرد، به صورت هم زمان تک اصابت تمام طول موج ها راحتی خواهد گرفت.

اما وقتی موج رادیویی از ماده گذر کند، سرعت آن غم کاهش پیدا می کند. هرچقدر طول موجی بلندتر باشد، موج رادیویی بیشتر ماده را حساسیت می کند. می توان این فرایند را به پایداری باد تشبیه کرد. هر چقدر خودرویی مبصر تر باشد بیشتر مقاومت باد را حس خواهد کرد. اثر پایداری پف بر امواج رادیویی نسبتا اندک است اما فضا جای ابهت است. FRB بوسیله مرور زمان، میلیون ها یا میلیارد ها سال نوری را برای رسیدن به زمین طی می یواش و انتشار امواج، سرعت طول موج های طولانی پر حرارت را کاهش می دهد درنتیجه این طول موج ها یک وقت دیرتر از طول موج های کوتاه نم به زمین می رسند.



انفجارهای رادیویی سریع از کهکشان هایی با میلیون ها و میلیاردها بور ی نوری. از این انفجارها می استعداد بخاطر ردیابی باریون های مفقودالاثر استفاده کرد

FRB-ها به عنوان گزینه ای برای قطع گیری باریون های گیتی مطرح شدند. با کمیت گیری میزان گسترش کشش موج های متنوع در یک FRB، می توان مقیاس دقیق ماده (مقدار باریون ها) و امواج رادیویی عبوری تا زمین را محاسبه کرد.

پژوهشگران تا این مرحله، فاصله ی اضافی با پاسخ نهایی نداشتند اما عزب به یک قطعه پازل نیاز داشتند. برای پیمانه گیری باریک بین غلظت باریون ها، باید سرچشمه ی FRB را پیدا می کردند. داخل صورت شناسایی کهکشان منبع، به مسافت هنگام شده پی می برند. باتوجه به میزان پراکندگی، می توانند نرخ ماده ی نفوذی بوسیله راه زمین را شناسایی کنند. متأسفانه، تلسکوپ هادر سال ۲۰۰۷ بوسیله کمیت ی کافی بخاطر شناسایی نکته سنج کهکشان گوهر و درنتیجه بور ی FRB، خوب نبودند. درنتیجه پاسخ به مسئله، به پیشرفت تکنولوژی و دستیابی به داده های کم قیمت وابسته بود.نوآوری فناوری

۱۱ سال از اطلاع اولین FRB می گذرد. در اوت ۲۰۱۸، پروژه ای مشارکتی بوسیله نام CRAFT، از رادیو تلسکوپ ASKAP (مسیریاب آرایه ی کیلومتر مربعی استرالیایی) برای جستجوی FRB-ها کاربرد کرد. این تلسکوپ که توسط CSIRO، سازمان ملی علوم داخل استرالیا نحو اندازی شده است، قادر بوسیله بررسی نسبت های عظیمی از عرش است که تقریبا ۶۰ برابر اندازه ی ماه کامل هستند و می تواند FRB-ها و سرچشمه ی آن ها را در آسمان شناسایی کند.با کشف کردن سرچشمه ی انفجارهای رادیویی می نبوغ به معیار باریون های موجود در جهان معلول برد

ASKAP یک ماه پس ازآن از روش اندازی از اولیه FRB عکس برداری کرد. پژوهشگران بلافاصله پس از شناسایی سرچشمه ی امواج، از تلسکوپ کک در هاوائی برای خبر کهکشان سرچشمه ی FRB و مسافت آن تا زمین کاربرد کردند. اولیه FRB در کهکشانی به اشتهار DES J214425.25-405400.81 کشف شد که تقریبا ۴ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد.

فناوری و تخصص بوسیله معاون آمدند. پژوهشگران بخاطر پاسخ بوسیله پرسش، به اندازه گیری مدل توزیع از FRB و سرچشمه ی آن نیاز داشتند؛ ولی برای تخمین مقدار قابل توجهی از باریون ها نیاز به اندازه گیری چند FRB داشتند. درنتیجه منتظر ماندند تا فضا سیگنال های بیشتری از FRB-ها را ارسال کند.

تا اواسط ژوئیه ی ۲۰۱۹، پنج رویداد دیگر هم ثبت شد که این تعداد برای بدوی جستجوی ماده ی مفقود کافی بود. پژوهشگران با کاربرد از معیارهای توزیع شش FRB کشف شده، قادر به لحاظ ی دقیق مدل ماده ای شدند که امواج رادیویی قبل از رسیدن به زمین از آن ها عبور کرده اند. آن ها بالاخره به مقیاس باریک بین ۵ درصد ماده ی مرئی رسیدند. همچنین باریون های مفقودالاثر را به قیافه تمام شناسایی کردند و با محلول این مسئله، دو دهه استیناف را تکرار کردند.



تصویری از مناسبت ی معیار توزیع FRB-ها (نقاط) داخل مقایسه با پیشگویی کیهانی (منحنی سیاه) است. این تطبیق، تأییدی کنار کشف بی مو ماده ی مفقود است

نتیجه ی فوق اولین گام تو پاسخ بوسیله میزان ماده ی موجود در جهان است. پژوهشگران تنها با ریه نقطه ی داده ای، باریون ها را تخمین زده اند و هنوز اطلس ی جامعی از باریون های مفقودالاثر به دست نیامده است. وجود WHIM-ها و مقدار آن ها تقریبا از کار افتادن شده است ولی مدل توزیع آن ها هنوز مشخص محو. مقدور است این گازها بخشی از شبکه ی وسیع مدفوع باشند که کهکشان هایی به شهرت شبکه ی کیهانی را به یکدیگر وصل می کنند؛ ولی کیهان شناسان تقریبا با شناسایی 100 FRB می توانند نقشه ای دقیق را بکشند.بیشتر بخوانید:چرا گیتی با سرعت بالایی تو حال انبساط است؟کشف پادماده؛ سرنخی بخاطر آغاز جهانعکس برداری از سطح سیاره ای فراخورشیدی؛ رؤیایی که ناسا درصدد تحقق آن استبا LUVOIR آشنا شوید: تلسکوپ پرچمدار احتمالی بعدی ناساستاره شناس ها برای اولیه وهله از طریق امواج رادیویی موفق بوسیله کشف سیاره ای فراخورشیدی شدند
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی فیلم، «حکایت غرق کردن» با حضرت بازیگران سرشناسی جون علی نصیریان، لیلا حاتمی، فاطمه مقاوم آریا، رویا نونهالی، پانته آ پناهی ها، علی مصفا، صابر ابر و بهمن فرمان آرا و ... مصنوع شده و سال ۹۷ در جشنواره جهانی فجر به نمایش بی قراری داخل آمد.  

پیش تر راحتی بود آخرین ساخته کار آرا در سینماها اکران شود که شرایط آن مهیا نشد و بنابر اعلام سایت فیلیمو نمایش این فیلم از ۶ روز دیگر از لفظ این سایت پخش آنلاین خود را آغاز خواهد کرد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، خبرگزاری رویترز گزارش عدالت که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه زندانی شدن فریبا عادلخواه جنبه های سیاسی داشته، عنوان داشت که با انجام این کار وابستگی فرانسه با ایران دشوارتر شده است.

لودریان داخل ادامه مدعی شد: زندانی شدن عادلخواه هیچ محور و زمینه جدی نداشته و با انگیزه های سیاسی ادا شد. بر همین اساس ما قویاً از مقامات ایرانی می خواهیم که بدون درنگ فریبا عادلخواه را آزاد کنند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه افزود: این تصمیم، روابط ما با مقامات ایرانی را خیلی ابدار تر کرده است.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، داخل یکی از سفرهای خود به ایران به افترا جاسوسی بازداشت شد و سپس از دادرسی به ۶ سال زندان محکوم شد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در مراسم آغاز به حکم این گمرک که با حضور برخی سرمایه گذاران، تجار، مردم و مسئولان برگزار شد، رئیس گمرک استان فارس گفت: با گونه اندازی این تشکیلات در منطقه خاص اقتصادی کازرون هیچ محدودیتی برای صادرات و واردات تجار بود ندارد.

خداداد رحیمی افزود: با توجه به موقعیت خوب شهرستان کازرون و استراحت گرفتن این شهرستان در دست خط  استان های خوزستان و بوشهر طولانی زیرساخت ها برای انجام امور گمرکی بدون محدودیت مهیا  است.

مدیر کل شهرک های صنعتی استان فارس در  این تشریفات گفت: متولی منطقه ویژه اقتصادی درون شهرستان کازرون شرکت شهرک های صنعت فارس است.

احد فتوحی افزود: تمام زیرساخت ها از عموم آب، برق، مدفوع و مخابرات و  اینترنت برای انجام کار آماده شده است.

وی افزودن کرد: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در فاز اول در ارضی به مساحت ۷۷ هکتار شروع شده است که راحتی است تا ۳۰۰ هکتار افزایش پیدا کند و مکاتبات این افزایش زمین هم اجرا گرفته است.

فرماندار کازرون تیمار درون امتداد این مراسم گفت:عملیات منطقه خاص اقتصادی کازرون از سال ۹۲ شروع شده و تاکنون اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان نفقه شده است.

داریوش دهقان با دعوت از سرمایه گذاران و تجار بخاطر تنخواه گذاری درمنطقه اختصاص اقتصادی کازرون گفت:ستادی درون فرمانداری ویژه کازرون تشکیل شده تا هر گونه موانع در مسیر تنخواه گذاران برطرف شود.

کازرون از شهرستان های غربی استان فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.
به گزارش همشهری آنلاین، مهرزاد خلیلیان در گفت وگو با شبکه بازی اظهار کرد: امروز گزارش مستندی آمد که تست PCR دو فوتبالیست که تست ماندگی تیمار محسوب می شود، مثبت شده است.

او امتداد قسط: تست PCR الزامی و بنیانی ترین تست غربالگری ما محسوب می شود که تعیین کننده یک نوع پروتئین است و ما می توانیم تا حدود ۸۰ درصد مطمئن باشیم که فرد مبتلا بوسیله کرونا هست یا نه.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزایش کرد: اگر بی تا مبتلا به کرونا شود، قاعدتا تست PCR او مثبت می شود و باید به قرنطینه برود، اما اگر اندوهناک باشد و سپس از آن تست PCR او منفی شد، دو تست جدید بوسیله شهرت های IGG و  IGM یا همان تست الایزا که تست خون غربالگری است، از آنها گرفته می شود.

خلیلیان تصریح کرد: با ایفا این تست ها، میزان هموگلوبین بی نظیر را تعیین می کنیم و می بینیم IGG و  IGM او ارتفاع است و متوجه می شویم که فرد مشغول به کرونا شده، اما بهبود رک کرده است.

او عنوان کرد: امروز بیدار شدیم که دو تن از فوتبالیست های ما مبتلا به کرونا شده اند و تست PCR آنها سلبی است، اما IGG آنها فراز است. یعنی آنها مبتلا شده و الان خوب هستند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: ممکن است کسی هم در ورزش نباشد، اما به این ویروس مشغول شود.