معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

ایسنا نوشت: مسعود تجریشی ضمن ارائه جزییاتی از پروژه ارجاع آب دریای خزر به سمنان بیان کرد: به خشکی امدن ماخذ این پروژه قرار است که سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریای خزر به سمنان منتقل شود که از این مقدار ۵۰ میلیون متر مکعب آن بخاطر شرب و ۱۵۰ میلیون متر مکعب دیگر بخاطر صنعت استعمال می شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو ۲۷ جلد گزارش ارزیابی زیست محیطی ارجاع آب دریای خزر به فلات مرکزی را به سازمان نگاهداری فضا زیست داده است، تصریح کرد: پروژه ارجاع آب دریای خزر حدود ۱۳ سال است که معطل مانده است همچنین درون حال فراهم سیاست دایره حفاظت فضا زیست تعیین تکلیف برای پروژه ها است و پهلو اساس ضوابط زیست محیطی یا آن ها را می پذیریم خواه رد می کنیم.

معاون محیط زیست انسانی دایره حفاظت محیط زیست با رمز به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مسئول آب کشور نیست، اظهارکرد: وزارت نیرو به عنوان بخشی از نوبت می گوید که تمام نحو حل های موجود را وارسی کرده ولی راهی به مگر انتقال آب ابدی نمانده است بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست باید ضوابط زیست محیطی را بی پرده می کند و وزارت نیرو موظف است که بر بنیاد این ضوابط عمل کند.

تجریشی افزود: ما بوسیله عنوان راه اندازی حفاظت محیط زیست باید الزامات زیست محیطی این اقدام را درون درنظر داشته باشیم. برای مثال بخاطر جلوگیری از نابودی جنگل ها گفته ایم که انتقال آب باید از مسیر خط لوله ری - نکا رخ گیرد نیز از وزارت نیرو خواسته ایم که چنانچه صبر است خط انتقال برق داخل جنگل گمارش کنند حتما از مافوق بیشه این اقدام صورت دهد و مسیرهای خاکبرداری و مکانی که صبر است مزار بوسیله آن منتقل شود را به ما اخبار کنند.

وی با مداومت بر اینکه وزارت نیرو موظف است به خشکی امدن اساس این ضوابط اجرا کند، گفت: داخل حال مجهز اختلافاتی بین محیط زیست بحری سازمان حفاظت هوا زیست و کارفرمای این پروژه روی عمق برداشت آب بود دارد همچنین مکان نقطه برداشت آب و تهی سازی بخاطر ما بسیار عمده است چراکه در خال برداشت نباید به آبزیان خدشه ای مخبر شود و تو عمه تهی سازی نیز باید شوری محیط تغییر نکند. از این رو استراحت شده است که تا یک ماه آینده این موارد قطعی شود.

معاون فضا زیست انسانی راه اندازی نگاهداری هوا زیست ادامه داد: وزارت نیرو ۱۵۰۰ پروژه بخاطر نقاط برداشت و تخلیه پیش بینی کرده است که استراحت شده کامل این ها را تو جلسات کارشناسی بررسی کنیم.

تجریشی با اشاره به اینکه موضوعات اجتماعی و اقتصادی اجرای این پروژه ارتباطی بوسیله سازمان حفاظت محیط زیست ندارد، گفت: حل این موضوعات برعهده نهادهای دیگر است و ما بوسیله عنوان متولی فضا زیست تنها باید از تبعات زیست محیطی اجرای پروژه انتقال آب داخل مبدا و آماج جلوگیری کنیم.

وی در عاقبت گفت: پهلو اساس قوانین موجود برای اجرای پروژه های دولتی که به آسیب رسان به منابع طبیعی است، دایره منابع غریزی موظف است که تعیین خسارت و پس از شهود خسارت اقدام بوسیله درختکاری و... کند.

تجریشی پیش از این اظهار کرده حیات که تجربه من نشان داده است که منابع طبیعی داخل هیچ کدام از پروژه ها با وزن درخت مخالفت نمی نرم و البته پیش از این بوسیله ما اخبار نکرده بودند که با انتقال آب دریای خزر مخالف هستند.
  • ۹۸/۰۷/۲۸

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی