معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بیانیه ای دفتر نخست وزیری مالزی امروز صبح منتشر کرده حاوی جزئیات بیشتری دراین زمینه نبوده ولی "برساتو" حزب وی نیز با صدور بیانیه ای اخبار کره که همچنان به حمایت از ماهاتیرمحمدبه عنوان نخست وزیر ادامه خواهد داد.

این درحالی است که براساس گزارش های رسانه ای اختلافات سیاسی درمیان نصیب و قسمت ائتلافی پاکاتان هاراپان بوسیله رهبری ماهاتیر محمد داخل ۶ ماه اخیر به اوج خود رسا حیات.

جاکارتاپست دراین زمینه گزارش داد: درحالی که حزب و هواداران ماهاتیر همچنان برحمایت از او اصرار دارد ولی گروه دیگری از نمایندگان پارلمان که از حزب عدل آدم بوسیله رهبری انورابراهیم ایمنی می کنند، با خلق کردن تشکلی که بعضی از قانونگذاران مستقل نیز در آن آستان دارند درتلاش هستند تا انور ابراهیم را بوسیله عنوان نخست وزیر آتی معرفی کرده و جانشین ماهاتیر کنند.

این درحالی است که هنوز مشخص نیست آیا ماهاتیر قرار است ائتلاف دیگری تشکیل دهد، آیا انور ابراهیم رئیس شانس جدید را برعهده می گیرد و یا اینکه انتخابات جدیدی در این سرزمین برای گلچین نخست وزیر آتی برگزار خواهد شد.

انور ابراهیم که از وی به عنوان شروع وزیر در مقصود یاد می شود  راحتی است امروز بعدازظهر با پادشاه این قلمرو دیدار داشته باشد و احزاب دیپلماتیک و پارلمان این کشور منتظر نتیجه این دیدار هستند.

برخی منابع خبری نیز از دیدار امروز صبح ماهاتیر و انور ابراهیم وقوف دادند. انور ابراهیم این دیدار را متجاوز خوب توصیف کرد.

ماهاتیر محمد و انور ابراهیم که یار و رقبای دیرین یکدیگر محسوب می شوند، پیش از انتخابات سراسری سال ۲۰۱۸ با یکدیگر بخاطر شکست نجیب رزاق مقدمه وزیر نفس و رئیس جبهه ملی ائتلاف کرده و اقبال ائتلافی تشکیل دادند. در دوران رقابت های انتخاباتی گفته شده بود که تو صورت پیروزی ماهاتیر از دوره نخست وزیری ۵ ساله بوسیله مدت دو سال روی فقره خواهد حیات و پس از آن قدرت را به انور واگذار خواهد کرد.

دومین دوره نخست وزیری ماهاتیر در مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷) آغاز شد. ماهاتیر محمد در اولیه گرداگرد  در سال های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ فاتحه وزیر مالزی بود و از وی بوسیله عنوان فردی یاد می شود که  تمام ترین پرگیر مبدا وزیری را دراین سرزمین برعهده داشته است.

با این وجود ماهاتیر محمد ۹۴ ساله پس از به قدرت رسیدن بخاطر دومین وهله درون انتخابات سال ۲۰۱۸،  بارها تاکید کرده بود که زمانی غلبه را تحویل خواهد انصاف که مشکلات مهم این قلمرو از جمله مشکلات اقتصادی وسیع را که به دلیل دعوا گسترده دولت سابق خلق شده و میراثی بخاطر وی است  به استاندارد قابل قبولی رفع کند.

انور ابراهیم مهتر حزب قسط مردم که زمان حال نماینده پارلمان این کشور نیز می باشد، روز گذشته تائید کرد که فداکار از اعضای حزب خود بخاطر تشکیل نصیب و قسمت جدید با اردوگاه ماهاتیر شریک می کنند، و آنها برای این رفتار با امپراتور این کشور بازدید کرده بودند.

 نقش امپراتور تو کشورمالزی تا حد یدکی تشریفاتی است، اما سلطان نیز غلبه های اختصاص ای دارد، از یکسره اینکه رهبران سیاسی معمولاً پیش از اخبار تغییرات رادیکال سیاسی با وی دیدار و گفت وگو می کنند.

ماهاتیر همچنین پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۰۳ متجاوز از دو دهه در سمت نخست وزیری تربیت مالزی را برعهده داشت.

ماهاتیر درعین حال با رمز بوسیله وعده های انتخاباتی خویشتن مبنی پهلو تحویل غلبه بوسیله انور ابراهیم کمک پیشین وی و رهبر حزب عدل مردم مالزی گفته بود: من قول داده ام که  برخی مشکلات اساسی که از دولت قبل باقی الباقی را رفع کنم و همینطور قول داده ام اگر از سوی ائتلاف پاکاتان هاراپان محدودیت نامزد رهبری آن شود، کناره گیری کنم.

در مجموع نخست وزیر آتی تو این ملک احتیاج به ائتلاف با سایر احزاب اساسی مالزی از جمله، آمنو، حزب اسلامی مالزی "پاس" وحزب ماهاتیر محمد و سایر احزاب بخاطر تشکیل توالت دارد، چرا که  براساس قوانین داخلی برای به مشت شهود قدرت پناه ۱۱۲  نفر از  ۲۲۲ نماینده مجلس را داشته باشد. از این رو زمان حال مشی های دیپلماتیک داخل میان احزاب و پارلمان مالزی بخاطر تصمیم گیری برای ساختن موافقت جدید  متجاوز شدت یافته است.

استعفای ماهاتیر داخل مالزی درعین حال علف هرزه شدیدی به بخش های اقتصادی این کشور نیز وارد کرده به رویه ای که شاخص بورس سهام این کشور امروز با ۲۰ درصد کمبود  پس از سال ۲۰۱۸ روبه رو شد و راسته سهام این کشور را خرسی کرد.

علاوه براین ارج رینگیت مالزی امروز با پائین ترین سطح خویشتن  نسبت به ارزهای خارجی در ۶ ماه  گذشته رسید و هر دلار به ازای ۴.۲۲۴ رینگیت تطبیق شد. شخصیت های مطرح برای نخست وزیری

اگرچه براساس مرحله های انتخابات سال ۲۰۱۸ قرار حیات تا انور ابراهیم جایگزین ماهاتیر محمد شود اما در یکسال اخیر اسامی افراد دیگری نیز بخاطر جانشین ماهاتیر مطرح شده است.

انور ابراهیم ۷۲ ساله رئیس حزب عدالت مردم  که براساس وهله های انتخاباتی قرار است جانشین ماهاتیر ۹۴ ساله شود و از وی به عنوان مطلع وزیر درانتظار یا مطلع وزیر آینده این کشور یاد می کنند، اواخر شهریور ماه امسال، گزارش ها در تک احتمال جایگزینی عزمین علی وزیر کنونی صرفه جویی مالزی و خواه "مخریز ماهاتیر" فرزند مقدمه وزیر را به جای وی رگه کرد. "
انور ۷۱ ساله درسال ۲۰۱۵ درون دوران نجیب رزاق در دادگاهی محکوم به ۵ سال حبس شده وجود و پس از پیروزی در انتخابات از زندان آزاد و با دستیار ماهاتیر محمد تک گذشت خسرو قرار گرفت.
عزمین علی دستیار دیپلماتیک انور ابراهیم درون حزب انصاف و وزیر کنونی صرفه جویی و مخریز همچنین پسر سومین و پنجمین فرزند ماهاتیر محمد است که یک سیاستمدار کوشا درون این ناحیه بوده و در سابقه فعالیت های سیاسی وی سروزیری ایالت کداح مالزی بود دارد.
  • ۹۸/۱۲/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی