معرفی بهترین هتل ها و اقامتگاه ها

بیشتر ما این موضوع را شنیده ایم که نشستن طولانی مدت مضر است. مطالعات نشان می دهند که نشستن باعث افزایش خطر ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی عروقی و مرگ، دیابت نوع ۲ و سرطان می شود.

شرایط مجهز که تو آن مردم بسیاری از مناطق جهان نسبت به قبل کم تحرک نمدار شده اند، سراسیمه کننده است. حتی پیش از کووید ۱۹ نیز بسیاری از مردم ریختگی زندگی کم تحرکی داشتند. اما زمان حال دنیاگیری اوضاع را بدتر کرده است. کمتر شدن دفعات بیرون شدن از خانه، نرفتن بوسیله سالن های ورزشی، کار کردن از خانه و نشستن های تمام مدت ظهر کامپیوتر و استفاده از برنامه های ارتباطی آنلاین برای بیشتر ما سبب شده است که بیش از قبل در حالت نشسته راحتی داشته باشیم. سوالی که گاهی اوقات در این اساس مطرح می شود، این است که: آیا به جای نشستن عقب میز، دراز کشیدن روی مبل یا شرایط های راحت تر دیگر سالم تیز است؟ هرچه باشد، شرایط بدن متفاوت می شود. آیا این تفاوت اهمیتی دارد؟

من (آرتور ولتمن) به عنوان فیزیولوژیست ورزشی می توانم پاسخ کوتاهی بوسیله آن بدهم: خیر. بوسیله جای نشستن بیشتر شاید باید از اصطلاح رفتار کم تحرک استفاده کنیم که شامل هرگونه رفتاری حین بیداری می شود که با سطوح پایین استعمال انرژی همراه است. براساس دستورالعمل های فعالیت بدنی سال ۲۰۱۸، این موارد شامل نشستن و همچنین دراز کشیدن می شود.تحرک داشته باشید

آیا فعالیت بدنی معلول منفی اقدام کم تحرک را کاهش داده یا آن را برطرف می کند؟ در مطالعه ای که درون سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اطلاعات بسیار از یک میلیون مرد و عیال مورد بررسی فراغت خمود بود. ظن مرگ براثر تمام عوامل تو کسانی که بیش می نشستند و فعالیت بدنی شدید و متوسط کمی داشتند، والاتر وجود. کسانی که زیاد نمی نشستند و دارای سطوح فوقانی از فعالیت بدنی متوسط یا موکد بودند، درمعرض کمترین خطر قرار داشتند. اما سؤال این جاست که درمورد افرادی که داخل بین این قدم راحتی دارند یعنی کسانی که بسیار می نشینند اما فعالیت های بدنی یدکی همچنین دارند، چطور؟

یافته ها نشان می دهد بدون توجه به مدت زمان نشستن، وقتی فعالیت بدنی اضافه می یابد، خطر اجل کاهش معین می کند. اما بهترین راه آن است که سطح فوقانی از فعالیت و سطوح پایین از اقدام اندک تحرک داشته باشیم. به چه استاندارد فعالیت احتیاج دارید؟ برآورد کنونی ۶۰ تا ۷۵ دقیقه تو روز فعالیت متوسط خواه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت شدید است. حداقل یکی از این دو مورد را انجام دهید.فعالیت بدنی: برای همه خوب استمقاله های مرتبط:آیا نداشتن نفس بهانه خوبی ورزش نکردن است؟بهترین ورزش برای افرادی که دم ندارندنشستن کامل مدت اثرات مفید بازی را خنثی می درنگ

براساس تعریف اداره جهانی بهداشت، فعالیت بدنی عبارت است از حرکات بدنی که به مصرف انرژی نیاز دارد. این تعریف موارد زیادی را درون برمی گیرد: هرگونه حرکت هنگام فرمان خواه بازی، حساب می شود. کارهای خانه خواه قدم کوفتن داخل اطراف محله همچنین به عنوان فعالیت بدنی محسوب می شود. مزایای حاصل از این فعالیت ها بالافاصله آغاز می شود و هر مقدار حرکتی مفید است. اساسی حلق که خیلی جوان، خیلی پیر یا اینکه دچار ناتوانی های مزمن هستید.

توجه داشته باشید که هنوز از اصطلاح ی بازی استفاده نکرده ام. بدیهی است که ورزش نوعی فعالیت بدنی است که برای بهبود انعطاف پذیری، موازنه و سرعت همراه با آمادگی قلبی و عضلانی سازماندهی شده است. ورزش یکی از نیکوترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامتی و کیفیت عمر خویشتن انجام دهید.

مزایای حاصل از فعالیت های بدنی شامل کاهش خطر اجل ناشی از تمامی علل می شود: بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع ۲، سرطان، چاقی، ضیق خون بالا و پوکی عظم. سلامت مغز شما همچنین بهتر خواهد شد؛ شاید به آن حد که بخاطر پیشگیری از افسردگی، اضطراب، زوال عقل و آلزایمر کافی باشد. خواب شما نیز بهبود می یابد.

درباره خواب: رفتار کم تحرکی که پیش پر حرارت بوسیله آن اشاره شد، شامل رویا نمی شود. برای سلامتی بهینه، خواب کاملا ضروری است. همه ی افراد درمعرض کمبود خواب یا رویا کوتاه (خواب اندک از ۶ ساعت) و مشکلات ناشی از آن قرار دارند. سقوط خواب تو تمام دسته های سنی با مشکلاتی درزمینه ی رفتار، کنترل عاطفی، تصمیم گیری و حل سیلان همراه است. سقوط خواب همچنین می تواند روی سیستم ایمنی افراد همه ی سنین معلول بگذارد و منجر به آسیب پذیری دربرابر عفونت ها شود. این وضعیت می تواند در خودکشی، افسردگی و رفتارهای پرخطر نقش داشته باشد.

نزول رویا همچنین می تواند موجب چاقی شود. اساسا این هبوط موجب افزایش سطوح هورمون گرسنگی (گرلین) و کاهش سطوح هورمون سیری (لپتین) شود. این فقره حدس ابراز پرخوری را بیشتر می نرم. در افراد بزرگسال، نزول رویا با افزایش خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته و بیماری کلیوی همراه است. بزرگسالان به ۷ تا ۸ ساعت رویا دارند. کودکان نیز وقتی بوسیله قطع ی کافی نمی خوابند، دچار مشکل می شوند. نزول خواب باعث کاهش آزاد شدن هورمون نمو می شود. نوجوانان به ۸ تا ۱۰ ساعت و کودکان ۶ تا ۱۲ ساله به ۹ تا ۱۲ روزگار خواب احتیاج دارند.

فعالیت بدنی و خواب خوب با مشارکت هم جای پا گذارند. فعالیت متوسط تا شدید بوسیله شما کمک می نرم تا سریع زیرفون به خواب رفته و خواب عمیقی داشته باشید. این امر همچنین خواب آلودگی طی روز و میزان کاربرد داروهای خواب را کاهش می دهد.

علم رفتار کمینه تحرکی کاملا شناخته شده نیست و هنوز نمی استعداد توصیه های بهداشت عمومی جدی ارائه کرد. ولی برای شرایط حاضر، نمایش ی این توصیه منطقی است: از خواب صرف کردن دیدن نکنید. درون فعالیت های بدنی ازجمله ورزش باهم اتحاد کردن بیشتری داشته باشید. ناچیز بنشینید و کمتر دراز بکشید. وقتی تعاقب میز یا شرایط های ساکن دیگر هستید، برای چند دقیقه بلند شوید و از حالت ساکن بیرون شوید.بیشتر بخوانید:توزیع واکسن آنفلوآنزا به رخساره نوبتی و محدود انجام می شوددیابت و مصیبت های قلبی عروقی؛ مهم ترین عامل اجل ومیر مبتلایان به کرونا تو ایراننتایج غیرمنتظره در داده های متاخر طوفان سیتوکین کووید 19کدام چربی پخت وپز سالم تر است؟چگونه در زمان دنیاگیری کرونا با افزار حمل و نقل عمومی مصون عروج کنیم؟
  • ۹۹/۰۶/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی